Blog > Komentarze do wpisu

Nawałka wytępił święte krowy

Wielu uważa, że selekcjoner reprezentacji Polski to to typ zachowawczy, lękający się zmian, prawie wycofany. Ja uważam inaczej. O czym świadczą m.in. rezerwowi Łukasz Fabiański, Grzegorz Krychowiak i Arkadiusz Milik. Mój cotygodniowy felieton przeczytacie tutaj.

niedziela, 11 czerwca 2017, rafal.stec
Komentarze
2017/06/11 21:27:39
@rafałstec
"Nawałka wybiera zatem między golkiperem Swansea, które ledwie utrzymało się w Premier League, a golkiperem klubu, który awansował do Champions League, oraz pożądanym przez wielką firmę, która właśnie uczestniczyła w finale Champions League. Dylemat wart przynajmniej namysłu."

Zgadzam się z Pana punktem, ale jedna rzecz mnie niepokoi. Mundial już za rok, a w przyszłym sezonie Szczęsny może grać bardzo mało w barwach Juventusu. Wątpię, żeby ktoś taki jak Buffon poszedł w odstawkę, nawet jeśli będzie to jego ostatni sezon.
-
2017/06/12 10:33:10
@vince
Być może będzie rezerwowy będzie rezerwowym.
-
2017/06/12 12:16:23
@vince1987
Ależ tu nie ma żadnych wątpliwości, jeśli Szczęsny pójdzie do Juve - zbijają cenę, chcą zapłacić 5 baniek, zamiast 15, typowy Marrotta - to ze świadomością, że rok czeka. Przykre, ale jednak perspektywa wejścia na stałe między turyńskie słupki to też wielki sportowy cel. A planują oddać mu bramkę na lata, inaczej nie dawaliby 4,5 mln rocznie.
Zresztą rok w rezerwie to nie jest rok absolutnego unieruchomienia. W minionym sezonie zmiennicy Buffona urwali 15 meczów.
-
2017/06/12 13:05:05
Jeśli naprawdę Buffon za rok odchodzi, a Szczęsny ma być tam na lata to musza dać mu więcej ugrać niż 15 meczów. Facet nie może na ławce zardzewieć skoro ma być na lata.
-
2017/06/12 14:10:01
@rafał.stec
Pisząc poprzedni komentarz nie miałem na myśli perspektywy wejścia do turyńskiej bramki czy też dalszej kariery Szczęsnego. Chodziło mi o to, że pozbawi się szans na granie w MŚ (awans jest bliski), jeśli większość roku przesiedzi na ławie.
-
2017/06/12 15:03:59
@vince1987
Ja tam nie wiem, czy się pozbawi, bo w naszej bramce trwa od lat taka zawierucha, że się nie zdziwię, jeśli Tytoniem MŚ 2018 będzie Skorupski;-) A co do Szczęsnego, to dylemat ma cholernie trudny, nie wiem, czy umiałbym na jego miejscu odmówić Juve.
-
2017/06/12 15:43:27
A może będzie jak swego czasu w Madrycie?Buffon grałby w lidze, a Szczęsny w LM i w pucharach krajowych.
-
2017/06/12 16:19:32
@up
Mogą grać obaj jednocześnie - Szczęsny to drybler, mógłby zagrać na skrzydle ;-)
-
2017/06/12 17:16:02
Jesli Juve chce brac bramkarza na lata to .... Donnarumma. Wczesniej Juve w 2001 wzielo Buffona z Parmy za 52 mln i zwrocil sie kazdy cent. Teraz moga rowniez zainwestowac podobna kwote za rok, jak urobia mlodziana.
-
2017/06/12 18:51:14
Nie kumam tego "dylematu" z Juve. Zwłaszcza w sezonie przed mundialem, gdzie faktycznie trzeba regularnie grać. Szczęsny gra w Romie a wcześniej był w Arsenalu, czyli firmach uznanych. Co innego jakby Juventus chciał go wyrwać po latach ugrzezniecia w jakimś Cagliari. Wtedy można myśleć czy to szansa teraz albo nigdy. Zdziwię się jak wybierze w takim momencie rezerwę, tym bardziej ze po ewentualnym dobrym mundialu to mogliby go chcieć nawet możniejsi niz Juve o czym świadczy chocby kariera takiego Navasa ,przed ostatnim mundialem wrecz anonimowego, czego o Szczęsnym przeciez na pewno nie powiemy.
-
2017/06/13 13:58:54
Ryzyko przejścia do Juve jest też takie, że nikt nie zagwarantuje, że Buffon za ten sezon skończy karierę. Jasne, wiek wskazuje na to, że tak będzie, ale może będzie chciał jeszcze jeden sezon pociągnąć. Wtedy z zrobią się już dwa sezony na ławie.
Pytanie, jakie ma inne opcje?
-
2017/06/13 16:08:29
mentalnośc tej drużyny ustanawia Lewandowski, który jest wzorem profesjonalisty, światowca, zawodnika który ma ambicje bycia wśród najlepszych i z tej przyczyny nieakceptujący lenistwa, tumiwisizmu i bylejakości.

kto się z Lewandowskim nie zgadza, ten w tej kadrze nie znajdzie miejsca.

poprzednimi czasy takimi autorytetami byli trener Górski i w mniejszym stopniu Boniek.

Nawałce na razie Lewandowski nie wcina się do ustalania strategii, chociaż po ME wspomniał, że trener grał zalecał taktykę zbyt ostrożną, pt "oby tego nie zepsuć, oby tylko nie zepsuć".

a to taktyka, z którą nie da się nic wygrać.
dlatego Nawałka jest zachowawczy, wycofany i bojaźliwy.
nawet w poprzednich meczach tych eliminacji było to widać.
dołączywszy do materiału dowodowego koronne argumenty z ME, i częściowo z eliminacji je poprzedzających, trudno dyskutować z powyższa tezą.

Lewandowski znakomicie wie, że trzeba grać jak Walia, żeby coś osiągnąc.

Polski zespół, to średniak. Solidny. Formuła turniejów o ME i Ms zostanie poszerzona, niebawem wyczynem dla większoścvi ekip będzie nie tyle zakwalifikowanie się, co brak awansu na te turnieje.

wyzwaniem staje się sam turniej.
Polska wygląda dziś na zespół, który może wyjśc z grupy, ale niewiele jest w stanie zrobić w dalszej fazie. Co najwyżej przegrać z honorem.

a apetyty kibiców rosnąć będą w miarę jedzenia. Awansujemy na ME/MS i... dlaczego murujemy i odpadamy, a jakaś Islandia, Walia czy Kamerun ocierra się o medale, mimo że generalnie jakoś znacząco wybitniejszych poiłkarzy nie posiada ?

a, no tak - bo Walia, Kamerun czy Chile grają po to by wygrać. odpaśc w 1/8 czy 1/4, to na jedno wychodzi. na ME czy MS liczy sie medal i nic poza tym.

z takim trenerem jak Nawałka POlska będzie unikać obciachu, ale też nic nie zdoła wygrać.

I kibiców też sobie nie przysporzy, już na ME francuskie i niemieckie media zgodnie pisały, że POlacy grają antyfutbol i tego się nie da oglądać.

Nawałka chce nie pzegrać, a kto tak myśli, ten nigdy nie wygrywa.

Lewandowski słusznie go, między wierszami, skrytykował po ME.

zresztą, co znczy ten zespół bez Lewandowskiego ?
Portugalia bez Ronaldo wygrała finał ME. to jest miernik wartości systemu.
Polska bez Lewego wpadłaby w histerię i panikę.

życzę Lewemu zdrowia godnego cyborga, ale wypadki chodzą po ludziach. Polska zależy od jednego człowieka. żaden szanując sie, aspirujący team nie jest aż tak uzależniony od lidera.

ME były niespodzianką, wielu mówiło o-, ale nikt nie wierzył, że Polska naprawdę awansuje do 1/4 i dotrwa do karnych.

tyle że to już przeszłośc. nic dwa razy się nie zdarza. wszystkie niespodziewanie zdobywające medale MS drużyny [Bułgaria, szwecja, Turcja, Chorwacja, a także Polska'74 i Polska'82], to były zespoły ofensywne, grające z rozmachem, stawiajaće często wszystko na jedną kartę, nie pozostawiajaće sobie furtki pt "byle się nie ośmieszyć".

zawsze będzie mi imponowała Polska z 86 roku, która z nożem w zębach wyszła na Brazylię, poległa 0-4, ale biła się z fantazją.

jak by to Nawałka rozegrał ? grałby na jak najniższy wymiar kary, w przypadku 0-1 łudząc siebie i innych, że "aaa, było tak blisko !".

wcale nie było[by] blisko, bo 0-1 potrafi wyznaczać lata świetlne róznicy między wygranym, a pzegranym.

tak samo jak porażka w karnych z Portugalią nie dowodzi, ze "aaa, jak było blisko !".

dowodzi raczej tego, o czym mówił Lewandowski, straconej szansy, żeby odważnie zaatakować, zdobyć drugiego gola i awansowac do gry o medale.

Nawałka będzie trenerem tak długo , jak długo Lewandowski [może niebawem takze Zieliński, jeśli zacznie zyskiwać pozycję międzynarodową i autorytet, co za tym idzie] będzie uważał, że z gościa może da się coś jeszcze wycisnąć.

bo drugi taki turniej, jak ME'16, rozegrany ze ściśniętym... gardłem, już nikogo nie zadowoli.
-
2017/06/13 17:02:45
"Nawałka wytępił święte krowy"... - ale czy nie tworzy nowych?
Musiałem ten dylemat przemyśleć i... - przy całym szacunku dla opinii i ocen Autora (dowodem moja stała obecność na blogu) wątpliwości zostały. Nie twierdzę, że to ja mam rację, ale są pytania na które nie znajduję odpowiedzi, a może przeszkadza mi w ich odnalezieniu pamięć. Oczywiście wybiórcza... - najlepiej pamiętamy własne opinie oraz opinie podobne do własnych.
Pamiętam wielu naszych selekcjonerów, którzy rozpoczynali swoją pracę od czyszczenia drużyny ze świętych krów tylko po to, żeby wyhodować nowe. Pamiętam, że Nawałka jako trener grał zawsze żelaznymi składami i to najchętniej od pierwszej do ostatniej minuty meczu. W lidze można to byłoby tłumaczyć brakiem zaplecza, w aktualnej sytuacji kadrowej naszej reprezentacji to już nie jest takie oczywiste. Tak jak nie oczywiste było granie na Euro do ostatniej minuty dogrywki słaniającymi się na nogach rehabilitantami.
Zamiana w ostatnim meczu Fabiańskiego na Szczęsnego da się wytłumaczyć, a może lepiej, jej nie trzeba tłumaczyć. To typowe działanie z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi i niestety w pracy trenera Nawałki rzadkie.
Natomiast pozostałe? Przez trzy lata zmiany w trakcie meczu następowały tylko w trzech wypadkach: - wymuszone kontuzją, zdjęcia krańcowo(!) zajechanego piłkarza (i to niechętnie) oraz trenerskiej gry na czas w końcowych minutach. Zmiennikami byli piłkarze z zadaniami dublerów. Brakowało mi natomiast zmian takich jak wejście Mili w meczu z Niemcami, które miałyby coś nowego wnieść do gry, dostosować grę do sytuacji meczowej. Nie tylko piłkarzy o innych parametrach/predyspozycjach, ale też z innymi zadaniami i których wejście korygowałoby także grę pozostałych.
W sobotnim meczu było podobnie. Glik pauzował za kartki. Sytuacja klubowa Krychowiaka i Milika, nie gwarantowały jakości w grze, co potwierdziło ich wejście przy stanie 3:0. Zejście Mączyńskiego (kontuzja). wprowadzenie do gry Milika i Teodorczyka i gry trzema napastnikami nikt dotychczas nie zrozumiał, bo można ją tłumaczyć (wraz z wejściem Krychowiaka) wyłącznie jako pogłaskanie po główce lub traktować jako puchar na zachętę w/g Barei.
Doceniam zarządzanie grą "na nie przegrać" Nawałki. W tym aspekcie to najlepszy trener naszej reprezentacji jakiego pamiętam. Potrafił nawet na Euro z rehabilitujących się skrzydłowych zrobić skrajnych bocznych obrońców, a napastników przerobić na 8 i 6, za co obaj, zwłaszcza Robert zapłacili olbrzymią cenę.
Ale na grę "na wygrać" ciągle nie widzę pomysłu. O "balansie" to Nawałka tylko mówi, a kończy go dopiero jak wszystkich wbalansuje we własne pole karne lub jego przedpole. Gra z przodu ciągle jest oparta na jednym/dwóch podaniach, stałych fragmentach gry i indywidualnych umiejętnościach zawodników wypracowanych w klubach.
Eliminacyjną jesień zakończyliśmy w Bukareszcie najlepszym jak dotychczas meczem reprezentacji Nawałki. We Wrocławiu zagraliśmy trzepak z pierwszego okresu selekcji (jakby trener chciał udowodnić, że rezerw nie mamy) nad którym wszyscy spuścili zasłonę milczenia. Miałem nadzieję, że to Bukareszt wyznaczy kierunki dalszego rozwoju reprezentacji. Dzisiaj tej pewności nie mam.
Po sobotnim meczu wiemy, że ta drużyna zagra na MŚ, że ma nie dublerów ale pełnowartościowych reprezentantów i, że możemy liczyć na indywidualne umiejętności zawodników. Nad Nawałką będę się zachwycał, jak jesienią zobaczę, że potrafi wykorzystać Linettiego i Zielińskiego po powrocie do formy Krychowiaka i Milika, znajdzie alternatywę dla skrzydłowych, uzupełni braki zmienników w obronie i przede wszystkim ma również pomysł na wygrywanie, zwłaszcza z rywalami, którzy okopią się w swoim polu karnym.
Gra na "nie przegrać" może dać nam również w przyszłym roku awans z grupy. Ale to już nikogo nie zadowoli. Potencjał piłkarski nam na to nie pozwoli.
-
2017/06/13 17:18:25
"ME były niespodzianką, wielu mówiło o-, ale nikt nie wierzył, że Polska naprawdę awansuje do 1/4 i dotrwa do karnych. "

Szczególnie ci którzy tu publicznie pisali, że plan 1/4 jest jak najbardziej do zrealizowania, na przekór interpunkcyjnym bajaniom xD ach, przecinku, z jaką celnością obnażasz nasze serca! pisaliśmy że ten"nieprawdopodobny" scenariusz się spełni, albowiem nie wierzyliśmy! Logika jest bezdyskusyjna.

To zawsze dobra zabawa, ponabijać się z przecinka. Tylko nigdy nie wiem, czy więcej absurdu, czy hipokryzji w jego wypowiedziach ;)

-
2017/06/13 17:55:05
@stara

w ostatecznym rozrachunku nie chodzi o to, na czyje wyszło, ale kto lepiej argumentował.

trafić wynik można na chybił-trafił, jak w lotto, a można też nie trafić mimo że się wysmażyło 50 rzeczowych, sensownych argumentów za.

Max Kellerman, najlepszy specjalista od zawodowego boksu w Ameryce, powiada, ze "gdyby za każdy nietrafiony typ [na walkę] dostawał pieniądze, to byłby dzisiaj miliarderem".

pewnie są tacy, którzy trafiają wielokrotnie lepiej od Kellermana, tyle że to on ma coś ważnego do powiedzenia, a nie oni.

"ponabijac sie"

smiało. przecież gdybyś miał coś oryginalnego i ciekawego do powiedzenia, to byś nie marnował czasu na kpinki.

"absurdu"

to dopiero ciekawostka. wierzę na słowo. lol.


-
2017/06/13 18:15:26
@w.p.p. @alp61
Tak jak teraz to jeszcze nigdy się ze sobą nie zgadzaliście :)

A moje zdanie jest takie:
To co zrobił z tej reprezentacji AN to majstersztyk! Najpierw przede wszystkim nauczył ich nie przegrywać, a później tłuc po 3 pkt seryjnie. W rankingu awansowali z haniebnego 3476 w rankingu na miejsce 7 (nie za piękne oczy, tylko za wyniki!). Też bym chciał czasem trochę więcej szaleństwa w grze, ale szaleństwo to już mieliśmy w meczu Polska-Grecja na Euro 2012 - dziękuję postoję.
Kronikarzowi już wypominałem, że nazwał kiedyś tę drużynę reprezentacją Lewego, a nie Nawałki (wypomniałem po tym jak zmienił zdanie:). Na Euro Lewy i Milik byli bez formy, do 1/4 doszliśmy mimo tego, a nie dzięki nim, a wstawiać nie miał kogo (kontuzje) ale nie tłumaczył się z tego, nie szukał wymówek.
A najlepsze jest to, że mam nieodparte wrażenie, że on ciągle szuka, kombinuje, ale ewolucyjnie, subtelnie, a zaowocuje to tym, że najlepsze mecze tej kadry jeszcze przed nami i szczeny nam Panowie na mundialu opadną.
-
2017/06/13 19:00:50
@ Kaleb
Fakt. Z Przecinkiem mi było z reguły nie po drodze i nawet nie wiem czy ta zgodność (chociaż różnice też widzę) mnie cieszy.
Co do Lewandowskiego na Euro to zgodzę się z Tobą jak mi wyjaśnisz, jak to się stało, że najlepszy strzelec Bundesligi oddaje na całym turnieju 4 strzały, jeden na ponad 100 minut gry i tylko jeden na ponad 400 minut, który został wypracowany dziewiątce przez drużynę (bramka z Portugalią), a trzy pozostałe to były strzały na siłę, oddane tylko dlatego, że nie miał komu zagrać piłki.
Przypominam sobie również jeden z pierwszych wywiadów Bońka po Euro (ten w którym jeszcze mówił o niedosycie), w którym odpowiadając na napaść dziennikarzy na Roberta podkreślił, że dziennikarze nie doceniają jego występu, a Robert odegrał bardzo ważną rolę na turnieju. My mamy problem z oceną bo to nie była rola "9" tylko "8". To był jeden wywiad, bo nie było powodu samemu się kopać, skoro wszyscy piali z zachwytu.
"najlepsze mecze tej kadry jeszcze przed nami"... - i tego się trzymajmy. Piłkarska jakość i to więcej niż jedenastu zawodników, napawa optymizmem.
P.S.
Dzisiaj wieczorem Rumunia gra towarzysko z Chile. Planuję ten mecz obejrzeć tylko po to, żeby zweryfikować swoje opinie po sobotnim meczu.
-
2017/06/13 23:39:56
Ja jeszcze pamiętam jak mówił tuż przed turniejem, że nas Irlandczycy i Ukraińcy nauczą futbolu :)
-
2017/06/14 17:55:28
nie że was "nauczą", ale że wasza pewność, iż to będzie spacerek jest irytująca i bezpodstawna.

-
2017/06/15 11:19:52
Sprawa jest bardzo prosta. Przed ME przecinek twierdził, że nie wyjdziemy z grupy. Teraz napisał, że z grupy wyjdziemy. to znaczy, Ze będziemy w ....... :).
Chile- Rumunia 2:3.
-
2017/06/15 12:11:50
@czacha-dymi
"Chile- Rumunia 2:3." Tak. Ale nie udało mi się obejrzeć transmisji. Widziałem tylko bramki, lakoniczną relację i wypowiedzi pomeczowe trenera Rumunów, a to trochę za mało, żeby komentować.. - zwłaszcza, że poziom emocji w Rumunii uniemożliwia jakąkolwiek racjonalną ocenę.
Oczywiście korespondencyjne porównanie wyniku naszej reprezentacji cieszy.
-
2017/06/15 15:56:04
Nie pamiętam, żeby ktokolwiek pisał o "spacerku". Większość osób pisała, że awans z grupy jest realny i można na niego liczyć. Takie zacieranie śladów z Twojej strony, bo sam twierdziłeś, że nie damy rady z tej grupy wyjść i Ukraina jest od nas znacznie lepsza.
-
2017/06/15 17:11:07
"twierdzil ze nie wyjdziemy z grupy"
"twierdziles ze nie damy rady z tej grupy wyjsc"

:]

nie wiem czy jest sens spierać się o to, co było, ale w tyym wypadku zwyczajnie konfabulujecie [napisałbym ostrzej, ale... wiadomo jak jest ;)].

bardzo pilnowałem się, aby nie napisać, czy Polska wyjdzie czy nie.
a już od "twierdzenia" czegokolwiek ręka boska starannie mnie chroniła.

zamiast "twierdzenia" podawałem rzeczowe argumenty dot. zalet rywali i wad Polaków, które np. was absolutkompletzupełnie nie obchodziły.

niestety, wg was brak jednoznacznego stwierdzenia, ze "Polska wyjdzie z grupy" dowodzi "twierdzenia", ze z niej "nie wyjdzie", nawet jeśli niczego takiego nie twierdziłem.

"zacieranie śladów" @ vince1987

whoaaa ;]]
tu już stanowczo przesadzasz z rangą i znaczeniem zarówno tej miejscówki jak i własnej oraz innych sympatycznych niewątpliwie osóbek :]

"ukraina jest od nas znacznie lepsza"

podziwiam stopień utożsamienia się z piłkarzami, którzy na codzień zwykle nie mieszkają w Polsce i nie używają języka polskiego.

a co do Ukrainy, to rozsypała się ona w trakcie ME, przed turniejem prezentowała się całkiem obiecująco.

jedyne co ja podnosiłem a'propos tej drużyny, to zaawansowanie techniczne jej piłkarzy. Nie napisałem, ze "jest znacznie lepsza".

nie byłoby rozsądniej, gdybyś swoje interpretacje moich poglądów podpisywał własnym nickiem zamiast przypisywać je mnie ?
-
2017/06/15 20:39:35
Proszę bardzo. Specjalnie wybrałem fragmenty twoich wypowiedzi z czerwca 2016.

"2 tyg temu byłem sam przeciw wszystkim, optymistom którzy mnie strofowali, że jak to tak można brzydko odbierać Polakom klasę i znakomitość.
a dzisiaj - proszę... serce rośnie i kozaczoka wywija.
tylko wam trochę więćej czasu zajęło zorientowanie się w zagadnieniu, bo nieuważnie oglądaliście eliminacje :] "

"na Euro będzie lepiej"

jasne, bo Polacy to kozactwo które presję, ciśnienie i stawkę wygrywa na swoją korzyśc, a nie na odwrót.

januszom wmówiono poo raz nie-wiadomo-ktory, że Polska ma drużynę znakomitą, a Ekwador/Korea Płd/Czechy/Rosja/Grecja/Austria/IRLANDIA PŁN, to bieda i zaścianek, który jednym kopem zmiecie się z powierzchni. "jak możemy z nimi nie wygrać ?", wmawiali eksperci, którzy od januszów daleko nie upadają. "ja sobie nie wyobrażam by z nimi nie wygrać".

coś wybitnego Polska zagrała na tle tych "słabeuszy" ?
4 strzały w światło, w tym 3 farfocle,z których jeden się doturlał do siatki :]
tyle.
to był najsłabszy mecz na tych ME. kultuira piłkarska obu zespołów jest na poziomie niższym niż czyjakolwiek na tym turnieju, nawet Albania miała ze Szwajcarią sekwencje lepszej gry niż Polacy i Irlandczycy.

w pełni się zgadzam, ze "jak przyjdą' Niemcy i Ukraińcy to się zabawa skończy. mam nadzieję, ze Ukraina nie zawali z Irlandią, a Polska nie zremisuje z Niemcami. chciałbym zobaczyć mecz o wszystko Ukraina-Polska, a jestem zdania, ze z 3 pts bedzie kłopot z dostaniem się do 1/8, wieć Polsce potzrebny jest co najmniej jeszcze 1 pkt.

to był mecz pomiędzy dwiema z trzech najsłabszych [jak dotąd] drużyn na tym turnieju. POoziom momentami podwórkowy. przyznam, że po golu dla Polski jednym okiem czytałem gazetę, bo nie dało się na tę "piłkę nożną" patrzeć oczyma dwoma.

Ukraina-Niemcy - o, to był mecz. tempo, technika, akcja. jak Polska chce udowodnić, że coś znaczy, to będzie miała ku temu dwie okazje w meczach z tymi właśnie drużynami.

Januszowo się cieszy i podlewa czystą wyborową, podczas gdy wszystkie niemal poważne media piszą zdecydowanie najwięcej o tym, że Niemcy zawiedli na całej linii.

ja mówiłem, ze Polska-irlandia płn to najgorszy mecz na tych ME ? A to przepraszam najmocniej. JUż się poprawiam : to jest najgorsza grupa na tych ME, a może i jedna z najgorszych w historii tego turnieju.

oto odpowiedź dlaczego przeciętni Polacy są w 1/8 i to z 2 miejsca. wyniki przyćmiewają polskim kibicom prawdę o swoim zespole. Jest to chyba najmniej atrakcyjny zespół na tych ME. nawet słabsze teamy, jak ALbania, Rumunia, Turcja czy Czechy potrafiły zaprezentować piłkę bardzo dobrą technicznie, dynamiczną, intensywną, od której trudno się było oderwać jako widzowi. Mecze Polaków, z tymi frustratami z Ukrainy czy ze spanikowanymi Irlandczykami, oglądąło się zaś z naprawdę dużym trudem, podczytując gazetę albo wychodząc po kolejnego drinka ;]

To tylko niektóre wybrane przeze mnie cytaty. Ogólnie mówiąc po każdym zwycięstwie deprecjonowałeś dokonania Polaków, najpierw pisząc o najgorszym meczu na Euro, najgorszej grupie w historii ME, o tym jak "Janusze" żyją w błogiej nieświadomości, bo cieszą się z dobrych wyników.

Wszystkie twoje opinie były podszyte jadem, z każdym kolejnym awansem pojawiał się następny post traktujący o tym, że już wkrótce skończy się polskie eldorado i "pijcie póki możecie". Wychwalałeś drużyny takie jak Rumunia czy Czechy, które nie pokazały na tym turnieju absolutnie nic. Przed turniejem krytykowałeś Nawałkę za jego dziurawą defensywę, która dawała strzelać bramki drwalom z Irlandii i Szkocji, a jak tylko zaczęli świetnie grać w tyłach to zaczęła się pieśń o Nawałce kunktatorze, który muruje bramkę. Byle tylko skrytykować i pokazać jak to nie idziesz za ogółem.
-
2017/06/15 21:02:52
@wielmożny znak interpunkcyjny
"zamiast "twierdzenia" podawałem rzeczowe argumenty dot. zalet rywali i wad Polaków, które np. was absolutkompletzupełnie nie obchodziły. "

A jak ktoś już się zniżył, i odpowiedział że "wrażenie artystyczne" to jest może istotne podczas zawodów łyżwiarstwa figurowego, a nie meczu piłki nożnej, to sam zamykałeś uszy, ignorowałeś, w świętym i nieuzasadnionym przekonaniu że wygrywa ten kto gra ładniej, a nie ten który narzuci swoje warunki. Nawiasem niektórzy nawet tego wrażenia artystycznego przesadnie nie potwierdzili.

Jesteś hipokrytą i egocentrykiem zasłuchanym we własny głos i zapatrzonym we własne posty. Nic dziwnego że z upodobaniem przekręcasz to co do ciebie ludzie pisali.

"w ostatecznym rozrachunku nie chodzi o to, na czyje wyszło, ale kto lepiej argumentował. "

Mamy Ci przyznać nagrodę Złotego Komentatora? Może być problem. Widzisz, człowiek argumentujący sensownie i z głową potrafi, może nie zawsze, ale od czasu do czasu, przekonać do swojej opinii innych ludzi. Ty zwolenników wyłącznie tracisz. Nie wystawia to najlepszej oceny Twoich zdolności argumentacyjnych. Taki Korwin bloga Steca xD

Zanim zajęczysz w nieuzasadnionym przekonaniu, że "swymi ręcami utrzymujesz ten blog, jak jakiśtamkiedyś", zauważę że tutejszy blog i dyskusja miały się świetnie gdy Ciebie tu jeszcze nie było. I jak znikniesz, będzie miał się równie dobrze, przynajmniej tak długo, jak red. Steca nie opuści swada.

Gadaj sobie co tam chcesz, miej opinie jakie Ci się podoba, choćby najbardziej od czapy. Tylko nie kłam, gdy przytaczasz to co rzekomo mówili inni.
-
2017/06/15 23:15:46
@ Vince, @ Otwojastara
Przecinkowi się zapomniało, że na blogu Rafała nikt się swoich opinii nie wyprze. W archiwum znajdziemy wszystko i wpisy Autora i nasze komentarze. I chyba jeszcze nie dotarło do jego Wielmożności, że koty prześliczne z przodu (kocham je wszystkie łącznie z ze zwykłymi dachowcami) odwrócone ogonem są po prostu obrzydliwe.
Dzięki, że wyręczyliście mnie w polemice.
-
2017/06/16 09:38:15
Tak właśnie było z Wielmożnym.Panem.Przecinkiem.Czas weryfikuje wszystko, dlatego czytając takie kontrowersyjne teksty trzeba zawsze uzbroić się w cierpliwość, przeczekać, a po faktach dokonanych zaatakować merytorycznie i wypomnieć wszystko.Brawo.Drugi raz się zastanowi, żeby uniknąć całkowitej utraty wiarygodności.
-
2017/06/16 12:22:49
Nawałka robi dobrą robotę, klei tych zawodników z tak różnych klubów, gdy jak już są razem na boisku, to nie ma wielkich przepaści w grze zespołowej...
-
2017/06/16 16:25:29
@vince1987

nadal nie widzę żadnego cytatu, który dowodziłby, że "twierdziłem iż Polska nie wyjdzie z grupy" :]

zatem, znów oskarżenia rzucane w moją stronę okazały się wyssane z palca.

a Polska grała brzydko i tej oceny akurat się nie wypieram.
pisałem to od początku, a w pewnym momencie media francuskie czy niemieckie zaczeły wtórować takimi moim opiniom, co dowodzi, że Polacy epatowali futbolowym turpizmem bardzo ambitnie, bo na skalę międzynarodową.

"wszystkie twoje opinie byly podszyte jadem"

to twoja interpretacja.
nigdzie jednak niczego nie "twierdziłem" na temat "nie wyjścia Polaków z grupy", więc rozumiem, że próbujesz skierować wątek w maliny, żeby tylko odwrócić uwagę od swojego nadużycia.
-
2017/06/16 16:47:05
"wrazenia artystyczne" @stara

haha :]
ja pisałem o takich "wrażeniach artystycznych", które spowodowały, że Krychowiak w PSG zrobił karierę największej transferowej pomyłki w historii klubu :]

ot, "wrażenia artystyczne", nic specjalnego. lol.

"wygrywa ten kto gra ladniej"

znów produkujesz knoty i przypisujesz je mnie :]
owszem, zwracam uwagę na urodę gry, ale nie przypisuję tej urodzie wpływu na wynik gry.

"jestes hipokryta i egoncentrykiem"

ale jakim interesującym za to :]

"czlowiek argumentujacy sensownie potrafi przekonac do swojej opinii"

chyba, ze ma opinię "hipokryty i egocentryka", wtedy reszta stanie na uszach, żeby być przeciw niemu i negować każdą opinię jaką wygłosi.

najpierw "hipokryta i egocentryk" musiałby się ukorzyć przed szlachetnym nie-egocentrykami, którzy każdą formę polemiki czy niezgody z ich zdaniem traktują jak obrazę majestatu i namawiają do tego by "egocentryka i hipokrytę" tak właśnie nazywać, bo to świetna forma napiętnowania, a jego opinie najlepiej zignorować.

tanie chwyty, zwłaszcza dla kogoś, kto odebrał staranne wykształcenie w kierunku rozpoznawania takich technik wpływania na zachowania grupowe :]

"taki Korwin"

jeżeli "Korwinem" jest ktoś, kto np musi was poinformować o "walorach artystycznych" Krychowiaka albo nauczyć, ze wasze utyskiwania nt roli pieniędzy w futbolu są niepoważne, bo zawodowa piłka tym się rózni od amatorskiej, ze w tej pierwszej najpierw liczy się czynnik biznesowy, czyli show, kasa i uroda produktu, a potem dopiero wynik, który to liczy się wyłącznie i zdecydowanie tylko w amatorce, albo też dowodzić, że najważniejsi dla zespołu nie są "ronaldy" i "messie" ale stoperzy i środek pomocy plus bramkarz, to znaczy że ten Korwin musi być jakimś noblistą przyszłym*

"swymi recami utrzymujesz ten blog"

no, kontynuuj...

"tylko nie kłam"

czekam aż ktoś dowiedzie mi, że "twierdziłem, iż Polacy nie wyjdą z grupy", jak to raczyliście, ty z kolegą, napisać.

to tyle a'propos tego, kto tu kłamie.

-
2017/06/16 16:51:43
@alp61
@grindavik

wy nie zauważyliście, że spór toczył się o to, czy ja "twierdziłem, że Polacy nie wyjdą z grupy na ME".

I te liczne moje cytaty NIE POTWIERDZAJĄ że coś takiego mówiłem.

zatem, przycinacie mnie, a rzeczywistość polega na tym, że te cytaty dowodzą, że wasi koledzy skłamali, ewentualnie : wciąz szukają. Lol.

szukajcie, ale... wbrew nowotestamentowym wersetom, nie znajdziecie :]
bardzo starannie unikałem deklaracji pt "wyjdą" albo "nie wyjdą".

to co, który pierwszy uzna że rozminął się z prawdą, jak bramkarz z dośrodkowaniem ? :]
-
2017/06/16 16:58:13
*
ironia
-
2017/06/16 20:05:00
Już dawno temu stwierdziłem, że to przypadek kliniczny i żadna dyskusja z Przecinkiem nie jest możliwa. Już dawno temu stwierdziłem, że jest to piaskownica z logiką na jej poziomie. Prosiłem nawet, żeby z niej wreszcie wyrósł... - też nie pomogło.
-
2017/06/16 20:32:39
@przecinek
"chyba, ze ma opinię "hipokryty i egocentryka", wtedy reszta stanie na uszach, żeby być przeciw niemu i negować każdą opinię jaką wygłosi. "

Oczywiście opinię dostał taką na wstępie i nie jest ona wynikiem hmmm, sposobu argumentacji. Nie, to przez głupi nick, którego pewnie nawet sam nie wymyśliłeś, ludzie cię nie lubią xD

"jeżeli "Korwinem" jest ktoś, kto np musi was poinformować(...)bah, bah, bah"

Człowieku i jak traktować cię poważnie? Ty nie wygłaszasz opinii, ty masz cały program wyborczy i jak nowoczesny polityk miedlisz go niezależnie od okoliczności. Wygadujesz te pierdoły po raz tysiacpińcetstodziewieńset i każdy kto miał ochotę się do tego odniósł, a ci którzy twoją opinię mieli w czerech literach nadal ją tam mają. Zasadniczo rozszerzanie zarzutu iż "kochamy Ronaldy i Messie ślepą miłością" na wszystkich którzy raczyli podjąć z tobą polemikę, jest dowodem głupoty, egocentryzmu, wciskania fałszywych słów w usta adwersarzy, co jest równoznaczne z kłamaniem.

"tanie chwyty, zwłaszcza dla kogoś, kto odebrał staranne wykształcenie w kierunku rozpoznawania takich technik wpływania na zachowania grupowe :] "

Jako człowiek który rzekomo odebrał "staranne wykształcenie" w tym kierunku, jesteś zaskakująco nieudolny w wykorzystywaniu swojej wiedzy.

"czekam aż ktoś dowiedzie mi, że "twierdziłem, iż Polacy nie wyjdą z grupy", jak to raczyliście, ty z kolegą, napisać. "

Gdzie dokładnie raczyłem to napisać? ;) ;) ;)

Chyba nie chodzi Ci o: "Szczególnie ci którzy tu publicznie pisali, że plan 1/4 jest jak najbardziej do zrealizowania, na przekór interpunkcyjnym bajaniom."

Przecież nigdzie nie jest tu bezpośrednio napisane, że twierdziłeś iż Polacy nie wyjdą z grupy. Nie ma o tym nawet mowy. To straszna i krzywdząca nadinterpretacja z twojej strony xD jest wyłącznie stwierdzenie faktu, że na nasze pozytywne scenariusze, reagowałeś bardzo negatywne, bajając że są bardzo mało prawdopodobne. ;) Co więcej nie ma tu słowa o samej fazie grupowej, więc takie kategoryczne sądy są naprawdę nie na miejscu, wszak można nie dość do 1/4 i wyjść z grupy xDDD

Widzisz, tak się starałeś, tak pilnowałeś i tak wyłożyłeś. Staranne wykształcenie na nic, gdy zwykła zdolność czytanie ze zrozumieniem leży i kwiczy. To oczywiście pozytywne założenie z mojej strony - że jesteś bardziej głupi, niż bardziej kłamcą. Podziękuj, przeproś, i zwolnij wychodek.
-
2017/06/16 20:47:23
@wpp

O rany, jakie tasiemce :). Od razu przyznam, że ostatnią rzeczą, na którą bym miał ochotę, jest zapamiętywanie Twoich tekstów z komentarzy. Nic osobistego, ale często nie przykładasz wagi do zwięzłości i konkretności w formułowaniu sądów.

No więc przypadkiem zapamiętałem ciekawszą kwestię niż to całe dochodzenie, kto co twierdził odnośnie szans wyjścia z grupy, czy też walka na noże z Twoimi ulotnymi hiperbolami. Chodzi o to, że tych bezbarwnych Polaków świat nie będzie nigdy wspominał, a takich, co ładnie grali, byli jakościowo dla oka zespołem nieprzeciętnym, a mimo to odpadli w jakiejś 1/4 lub 1/8 wszyscy będą długo i głośno wspominać (popraw, jeśli mnie pamięć zawodzi, bo nie chcę karykaturyzować ani hiperbolizować) a przynajmniej szeroko chwalić na łamach mediów wszelakich. No więc w większości przypadków to jest bzdura. OK, Brazylia Santany to jakiś kosmiczny wyjątek i jestem w stanie się zgodzić tylko w takich przypadkach, ale kto pamięta Chorwację z Euro 08 lub Turcję z tego samego turnieju? Pierwsi wygrali w świetnym stylu grupę a drudzy rozegrali niesamowity mecz z wicemistrzami świata. Jeśli ten Twój pogląd ograniczony jest do takich drużyn jak wspomniana Brazylia, to ma niewielkie przełożenie na rzeczywistość. Zwłaszcza w dzisiejszym świecie, kiedy mało która drużyna zachwyca. To przecież nie są kluby, gdzie piłkarzy się kupuje i można dobrać do każdego systemu. Polska Nawałki była bardzo skuteczna jak na swoje możliwości.
-
2017/06/16 20:51:27
Tak wiem. Oczywiście będą mieli też na ustach zwycięzcę i tylko zwycięzcę oprócz wspomnianych ładnie grających. Zapomniałem dodać, przepraszam. To też zapamiętałem.
-
2017/06/16 21:13:22
@wicemistrzami świata

Europy, machnąłem się. Euro under 21 zbyt emocjonujące.
-
2017/06/16 23:22:02
@Otwojastara
Cały problem w tym, że " odebrał staranne wykształcenie" jak dzieciakowi łopatkę w piaskownicy. Gdyby się wykształcił, słuchał ze zrozumieniem innych poglądów niż własne, nawet gdyby się z nimi nie zgadzał. I na pewno nie polemizowałby z nimi ad personam.
-
2017/06/17 11:19:18
Za podsumowanie tej dyskusji wystarczy to, że ponoć nie były to opinie podszyte jadem, to po każdej naszej radości po sukcesach na Euro pojawiały się komentarze o "Januszach". Polska awansowała, cieszcie się januszki, póki możecie. Oto właśnie jego poziom debaty.
-
2017/06/17 13:33:13
ale akcja : paru gostków nakłamało na mój temat, ale im włos z głowy nie spadł, tylko ja jestem niefajny, bo zamiast w milczeniu kłamstwo uprawomocnić - upomniałem się o prawdę.

hahahaha :]]]

-
2017/06/17 13:47:43
"ludzie cie nie lubia za sposob argumentacji"

w argumentacji 100 % znaczenia ma jej treśc, a nie "sposób".
kto zwraca uwagę na "sposób" i na podstawie swojego stosunku do niego
formułuje treść swoich polemik, ten sam siebie dyskwalifikuje jako poważnego
dyskutanta.

ale że są takie miejsca, w których 99 % userów tak właśnie postępuje, to wystarczy tam wdepnąc ze swoją logiką pomijającą emocje, a akcentującą
treśc i sens, żeby mieć te 99 % przeciw sobie.

"wygadujesz pierdoly", "nieudolny [jestes", "jestes glupi", "zwolnij wychodek" @stara

zero treści, same inwektywy :]
widac, ze nerwy ci puszczają.
ogarnij się, przystopuj z tymi manierami furmana, zwłaszcza że jesteś w necie.

skłamałeś na mój temat.
Nie jest prawda, że "stwierdzilem ze Polacy nie wyjdą z grupy na ME'16" :]
NIGDY NIC takiego NIE napisałem.

to że "reagowalem bardzo negatywnie" :

a] nie dowodzi,ze "twierdzilem, iż Polacy nie wyjdą z grupy"
b] jest niczym innym jak subiektywną interpretacją moich słów, w dodatku podlaną takim sosem histerii, że aż wstyd czytać
-
2017/06/17 14:05:01
@martin slenderlink

nie ja zacząłem ten chocholi taniec.
po prostu, jak ktoś kłamie, to reaguję.
gdyby po prostu sobie na mj temat bluzgali, to bym się nawet nie odezwał.

co do wątku sportowego.

Brazylia'82, duński dynamit na Mś'86, Orły Górskiego w 1974 roku itd itd - w końcu przegrywali, albo dośc szybko przegrywali, ale były to zespoły najważniejsze w swoim roczniku, z powodu stylu gry ktory wprowadzali, mieli rzesze fanów.

wiesz, czym się róznią te zespoły od Polski Nawałki ? tym,że Polsce Nawałki kibicuje cała Polska plus Russell Crowe, a Polsce'74, '78, '82 kibicowało pół świata.
nie dlatego, że te zespoły zajmowały miejsca 3-5 w skali światowej, ale dlatego ze grały porywająco pięknie.

czy Polska Nawałki byłaby w stanie rozegra ć taki mecz jak Polska'82 z Belgią ? wątpię. Po golu na 1-0 zaczęliby się bronić, a Nawałka już ustalałby kto będzie strzelał karne, słusznie skądinąd kalkulując, że gra na 1-0 musi się skończyć 1-1, a akceptacja tego stanu rzeczy może prowadzić w wariancie optymistcyznym do rzutów karnych].

"druzyna Nawałki byla skuteczna"

what ? :]

Z Irlandią Płn - irlandia grająca 1-9-1, Polska wturlała im jedną bramkę.
Ukraina posypała się na turnieju, szkoda komenttarza.
Niemcy - 0-0, po czym Niemcy zostali zbesztani przez swoje media za
najgorszy mecz od lat.

Szwajcaria - bohaterem meczu był Fabiański, który wyciągnął ze trzy 'setki", co najlepiej dowodzi jak ten mecz wyglądał od momentu gdy Polska wyszła na 1-0 i ze strachu straciła rezon.

Portugalia - od 0-1 Portugalia potrafiła zdominować grę i łatwo wyrównała. Gdyby coach Portugalii nie był takim ostrożnym, to nie musiałby czekac do karnych, żeby wygrać. btw, słyszałeś jak gwizdała widownia w czasie tego meczu ? :] ja ogląałem na kanale niepolskojęzycznym, komentatorzy nie mieli wątpliwości, ze widownia gwiżdze, bo ogląda najgorszy mecz pod słońcem, dwóch bokserów, którtzy boją się zadawać ciosy i człapią dookoła siebie scvhowani za podwójną gardą.

zatem, "Polska skuteczna" ?

sorry, ale to był antyfutbol, a nie "skuteczność".
mieli tyle szczęścia, że Portugalia znalazła sobie podobny sposób na życie w tym turnieju, więc nie mieli parcia na obnażenie słabości Polaków, które już Szwajcaria obnażyła bezlitośnie.

przykro mi, ale w Polsce występ Polaków na ME'16 jest oceniany hurraoptymistycznie z powodu tego, ze udało się jej dopełznąć do 1/4.
nikt nie zauważył, w jaki sposób się to stało, i że na dobrą sprawę w żadnym meczu Polska nie zachwyciła, nie była zespołem jednoznacznie lepszym, no może poza meczem z rozbitą i wewnętrznie skonfliktowaną Ukrainą.

ani jednego meczuy, w którym naprawdę by ten zespół imponował.

dlatego kompletnie nie rozumiałem, i nie rozumiem do dziś, tego zacietrzewienia wokół rzekomo doskonałej gry tej drużyny.

ale ja nie jestem patriotą, więc nie kibicuję "naszym", mozę dlatego jestem upośledzony, co przejawia się obiektywną oceną i logicznym myśleniem.
-
2017/06/17 14:11:40
@alp61

tobie nie chodzi o "słuchanie ze zrozumieniem" twoich opinii - tobie chodzi o pokorne ich przyjmowanie, jakby były papieskimi bullami.

jak piszesz swoje opinie w necie, to bądź gotów na polemikę.

poza tym, ja doskonale pamiętam, że to nie ja tobie, ale ty mnie zarzucałeś, że "nie rozumiem piłki nożnej, bo nigdy w nią nie grałem", a ty ponoć grałeś pod trzepakiem, więc znasz lepiej.

po primo, nie wiem co ma "gra w piłke" wspólnego z dyskusją np o biznesie i pieniądzach w futbolu.

po secundo, to ze ty się chwalisz swoimi doświadczeniami, a ja o swoich wcale nie piszę, bo uważam ze mieszanie ich do polemik jest śmieszne i nie ma sensu - nie dowodzi, że ja takowych nie posiadam. dowodzi tylko twojej podejrzliwości.

światu wystarczy jeden Al Bundy ze swoimi "4 przyłożeniami w jednym meczu" ligi młodzików, panie @Alp.
-
2017/06/17 14:15:16
@vince1987

nadal nie udowodniłeś, ze "twierdziłem, iż Polacy nie wyjdą z grupy" :]

weź odpowiedzialnośc za swoje słowa, bądź raz w życiu mężczyzną, pokaż na co cię stać i powiedz, że się pomyliłeś. Korona ci z głowy nie spadnie :]

@alp61 nie umiał przyznać się, ze zrobił gafę z "Molinarim w <<Lalce>>", teraz paru następnych robi dokładnie to samo.

ubaw po pachy :]
-
2017/06/17 14:55:38
"na razie wszyscy kochają reprysię Polską, bo reprysia jakoś wypociła ten awansik. Nikt się nie zastanawia na serio nad tym Euro, bo sukces już został osiagnięty. Te brednie o ćwierćfinale można sobie darować. ten zespół ledwie upocił awans ze Szkocją"

"wiara w to, ze nieszczęsny Lewandowski znów sam wszystko zrobi, to wiara w krasnoludki. "

"warto też pamiętać, źże tym razem Polska nie będzie grała na Stadionie Narodowym, z powodu stanu murawy zwanym pastwiskiem. niby wszyscy zagrają na wyjeździe, prócz Francji, ale jakoś to już w piłce nożnej tak jets, że własne boisko stanowi kluczowy atut nie silnych zespołów, ale słabych i przeciętnych."

" bez Lewandowskiego, to jest najgorsza repra nie tylko po 82, ale po 45. lol. "

" ta drużyna to Lewandowski i 10 koszulek"

"czas zejśc na ziemię i przygotować się na to, że albo Polska ten awans sobie wypłacze i wymodli"

No i rzeczywiście nie napisałeś, że nie wyjdziemy z grupy, ale czy zdobycie 7 pkt i 0 bramek straconych, to owo wymodlenie? Lewandowski miał nas ciągnąć za uszy, a podczas turnieju specjalnie nie błyszczał. Może miał inne zadania, z których się wywiązywał, ale potrafił też marnować doskonałe sytuacje jakie pojawiały się w meczach z Niemcami i Ukrainą. Jeszcze ten cytat o najgorszej reprezentacji po 45 roku. Czyli gorszej od Engela, Beenhakkera, Janasa. Tak naprawdę twoje przewidywania można było wyrzucić do kosza, bo nie sprawdziło się absolutnie nic.
-
2017/06/17 14:56:43
"weź odpowiedzialnośc za swoje słowa, bądź raz w życiu mężczyzną, pokaż na co cię stać i powiedz, że się pomyliłeś. Korona ci z głowy nie spadnie :] "
Powiedział Kali, który nigdy w życiu do błędu się nie przyznał.
-
2017/06/17 16:18:13
@ Przecinek
"@alp61 nie umiał przyznać się, ze zrobił gafę z "Molinarim w <<Lalce>>"... - nawet czytać uważnie nie potrafisz! A za "Lalkę" dziękuję. Przeczytałem ją ponownie po wielu latach i była to prawdziwa przyjemność.
Ale Twój największy problem to, że odwracasz kota ogonem i nawet nie zdajesz sobie z tego sprawy, a każdą polemikę z Twoim poglądem traktujesz jak atak na Jego Wielmożność. I policz inwektywy, których użyłeś pod naszym adresem dzisiejszego popołudnia.
I zrozum to nie piaskownica, tylko wymiana poglądów na blogu. W gościnie u Rafała nikt Ci krzywdy nie chce zrobić.
-
2017/06/17 16:55:30
@wpp
"skłamałeś na mój temat.
Nie jest prawda, że "stwierdzilem ze Polacy nie wyjdą z grupy na ME'16" :]
NIGDY NIC takiego NIE napisałem. "

Po raz kolejny, proszę o wskazanie dowodu. Gdzie dokładnie "zełgałem" że coś takiego napisałeś? Mogę swobodnie nazwać Cię kłamcą, ponieważ nie jest to obelga, tylko proste stwierdzenie faktu. Jak nazwanie grubasa grubym - nie jest to miłe, ale jak najbardziej prawdziwe.

Tak długo jak nie znajdziesz(a nie znajdziesz), iż gdzieś rzekomo napisałem, coś odwrotnego, mogę cię kłamcą nazywać spokojnie. głupim cię nazywam, ponieważ stosujesz głupie sztuczki - przykładowo tu wyciągasz słówka z kontekstu, że niby cię strasznie obrażam, i do tego sprowadzasz moją wypowiedź. Byłoby to może sensowne, gdyby dzieliły te "cytaty" ze 3 wpisy Steca. Ale każdy może zwyczajnie spojrzeć w górę i przeczytać samemu, bez Twojego mało obiektywnego bryku. Poziom odwracania kota ogonem porównywalny do Donalda Trumpa, który gdy przynoszą mu dowody kłamstw, woła gromko "you are the fake news". Znaczy głupi poziom.

"w argumentacji 100 % znaczenia ma jej treśc, a nie "sposób"

No i w takich chwilach wychodzi że nie odebrałeś żadnego wykształcenia. idź na dowolną uczelnię i zanieś te radosną nowinę, może cię wyśmieją, a może tylko popukają w czoło.

Ps. Jest w tej zabawie gorzka pigułka. Zanim tu przyszedłeś, naprawdę można było wyróżnić ten blog, jako bardzo kulturalne miejsce, gdzie ludzie wymieniali się ciekawymi poglądami na temat futbolu i nie tylko. Twoje występy, kłamstewka, prowokacyjki, nie tylko tworzą niepotrzebne gównoburze, a jeszcze obniżają poziom straszliwe - możesz się chełpić "nieszablonowymi poglądami" ale masz je na zaskakująco mało tematów - co nie przeszkadza ci wyskoczyć z nimi randomowo, w dowolnym momencie. Biorąc pod uwagę ilość wylanej treści i faktyczną zawartość, każdy te poglądy mniej więcej już na pamięć zna, a i tak z upodobaniem zalewasz sekcję komentarzy kolejnymi eposami, po akapit na zdanie, żeby dłużej było i wszyscy widzieli. Rozumiem że jesteś atencyjny i nie masz do kogo gęby otworzyć, ale to nie powód, by poziom zaniżać tak drastycznie. Poczytaj przykładowo Zonal Marking, może coś będziesz umiał powiedzieć o taktyce. Cokolwiek nowego, a nie ten odgrzewany kotlet.
-
2017/06/17 17:04:59
"no i rzeczywiście nie napisales ze nie wyjdziemy z grupy" @vince1987

no i to mi wystarczy.

"jeszcze ten cytat o najgorszej reprezentacji po 45"

jedno sprostowałeś, i od razu w drugie wpadłeś :]
napisałem "BEZ Lewego, to jest najgorsza... itd".



-
2017/06/17 17:14:20
"policz inwektywy ktore uzyles pod naszym adresem dzisiejszego popoludnia" @ alp61

śmiało, wylicz je :]

pod moim adresem : "głupek", "wychodek", "nieudolny", "pierdoły wygadujesz".

A jakie ja zastosowałem ?
śmiało - zaczynaj :]]
porównamy ilośc i rangę.

rzecz polega na tym, że ty nie radzisz sobie z faktem, że ja nie certolę się i mówię ad rem, nie uznaję autorytetów w stylu "ja grałem pod trzepakiem, a ty na pewno nie grałeś, więc moje opinie są wazniejsze od twoich, czytaj je, studiuj, haftuj na makatkach".

nie obchodzi mnie, gdzie grałeś, powiedz mi ZA ILE :]

"W goscinie u Rafala nikt ci krzywdy nie zrobi"

krzywdę robi mi marudzenie i narzekanie które uprawiasz nieustannie :]
ze cie ktoś "nie szanuje", że "nie zastanawia się dogłębnie nad twoimi wypowiedziami", że bla bla bla.

sorry, ale to brzmi jak żywcem wyjęte z enuncjacji dziadka Barnaby z Tygodnika Moralnego Niepokoju.

daj pan spokój, nie rozmawiamy o papieskich kazaniach, nei jesteśmy noblistami którzy przerzucają się poetyckimi stwierdzeniami, bo w piłce nożnej widzą emanację sensu życia, mówimy o futbolu z perspektywy już nie-kibola, a jeszcze-nie-pięknoducha. I moze warto nie traktować siebie zbyt serio, domagając się od innych "wytęzonej uwagi", jak ty to nagminnie czynisz, przynajmniej w stosunku do mnie.
-
2017/06/17 17:32:59
"prosze o wskazanie dowodu" @ stara

jaka zmiana tonacji, nawet magiczne słowa sobie przypomniał... :]
poczekam jeszcze chwilę, będę się nia inhalował.

"ze niby cie strasznie obrazam"

ależ skąd, "zwolnij wychodek", "piszesz pierdoły", "jestes glupi", to przecież język salonów po których niewątpliwie się poruszasz, i to z gracją baletmistrza.

"gdy mu przynosza dowody klamstw..."

wobec ostatnich wydarzeń, postaraj się "wielmoznego P" i "klamstwa" nei łączyć w jednym zdaniu, a nawet w jednej sekwencji zdań, bo celujesz tym we własne kolano :]

"idz na dowolna uczelnie i zanies te radosna nowine"

typowa odzywka człowieka, który nie ma argumentów, ale ma sposób ich nieprzedstawienia w takiej formie, żeby zasugerować, że druga strona się myli dramatycznie :]]

mój pogląd brzmi :

"TREŚĆ ARGUMENTACJI MA 100 % ZNACZENIE, SPOSÓB - NIE MA ZADNEGO ZNACZENIA"

a teraz jedziesz z tym, co w tym poglądzie, a niech tam - STWIERDZENIU - jest tak zabawnego, ze "na dowolnej uczelni mnie wysmieja" :]

2+2 równa się 4, bo 1 +1 =2, 2+1 =3, a 3+1 = 4 zawsze będzie jedynie istotne, a czy zostanie to pokazane na przykładzie czterech bułek z makiem czy czterech damskich urządzeń rozrywkowych, nie ma zadnego znaczenia.

dopóki sposób argumentaccji nie znieskształca sensu jej treści i wniosków, dopóty nie ma żadnego znaczenia logicznego.

"PS

obniżasz poziom dyskusji takimi wiadrami pomyj wylewanymi na innych userów. Ogarnij się.
-
2017/06/17 18:52:35
Bez Lewego, to w praktyce ta reprezentacja urodziła awans do ćwierćfinału. Na całym turnieju Lewandowski był wyraźnie w gorszej dyspozycji niż w klubie, o czym może świadczyć kilka niewykorzystanych dogodnych sytuacji bramkowych.

Tymczasem ja, jako ten Januszek będę się cieszył awansem kadry w rankingach i być może już wkrótce także na MŚ. Wiem jedno, jakby reprezentacja zaliczyła wtopę, to pierwszy byś wyskoczył jaki to z ciebie prorok i znawca. Jaka szkoda, że się nie udało.
-
2017/06/17 18:54:29
"obniżasz poziom dyskusji takimi wiadrami pomyj wylewanymi na innych userów. Ogarnij się."
Zapomniał wół jak cielęciem był.
-
2017/06/17 20:26:23
@ Przecinek
Nie ściągniesz mnie na ten poziom tej wymiany poglądów, bo niestety nie dyskutujesz ad rem, tylko jak to już wcześniej pisałem... - ad personam.
O piłce (nie tylko) dyskutujemy czasami ocierając się o kibola, a czasami pięknoducha. A czasami zdarza się nam pojechać nawet po bandzie, co jednak szybko nam przechodzi.
I już nie przejmuj się tak tym moim piłkarstwem. Po pierwsze było to dawno temu, a poza tym nic wielkiego. Za to grałem niemal codziennie chyba, że akurat grałem w ręczną, siatkę, jeździłem na łyżwach lub na nartach, albo po prostu dla przyjemności pływałem. To co nie wymagało drużyny mogłem robić znacznie dłużej.
P.S.
Porównanie mojej pisaniny do noblistów traktuję jak komplement i jak każdy komplement niezasłużony.
-
2017/06/18 14:41:30
@vince1987

jesli traktujesz Lewego tylko jako egzekutora, to nic dziwnego, ze wychodzą ci kuriozalne wnioski.

to jest lider, mentalny przywódca, gośc który będąc na boisku wywiera wpływ na ten zespół samą swoją obecnością, karcącym spojrzeniem, słowem, mową ciała, no i ofk przykładem - walką o każdy centymetr boiska.

Lewy jak dotąd nie musiał oppuścić meczu o punkty, więc nie ma jak dowieść tego, ze ta drużyna bez niego jest na poziomie Szwecji albo Szkocji, ale na moje oko wystarczy tutaj trochę wyobraźni :]

"gdyby ta reprezentacja zaliczyla wtope..."

litości :]
a z Portugalią czy Szwajcarią to co było ? popisowa gra ? zachwycający poziom ? wybitny futbol ?

w obu meczach Polacy byli optycznie i technicznie gorsi, a w 1/4 się znaleźli, bo fabiański wyciągnął 3 albo 4 setki.

sorry, ale jeśli bramkarz robi wynik, to trudno mówić o wybitnej grze całego zespolu.

a moze chodzi o 2-2 z mocarnymi Kazachami ?
prowadzenie 2-0 i zacięcie się.

potyem uratowane w 96 minucie 2-1 z potęzną Armenią :]

3-2 z Danią, kiedy w 2 połowie Polacy byli rozjeżdzani.

gdzie ty tutaj masz wybitne mecze, panie Vince ?
to prowizorka, najczęęsciej Lewy wkracza i ratuje te 3 punkty swoimi golami.

a jak to wygląda na turnieju rangi ME, to widać było : Szwajcarii, Niemcom czy nawet Płn Irlandii Lewy nie strzeli, bo jest pod presją 3-4 zawodników ilekroć znajdzie się bliżej bramki, więc dostaje pole do gry reszta ferajny, która nie umie z tego skorzystać, bo za mało potrafi : Milik ćwiczy strzelanie w okno, ale mu nie wychodzi, Zieliński dobry jest, ale w klubie, a Krychowiak... wiadomo, itd.

koniec końców, obrona się chwieje [Szwajcaria ją zdominowała, a Portruygalia dominowała kiedy tylko chciała, przegrywając 0-1 i dążać do wyrównania, potem sobie odpuściła], desperacko pełzną do karnych, w których muszą liczyć na fart i pudło Szwajcara.

gdzie tu widzisz wielką piłkę, klasową drużynę, znakomitą grę ?

doceniam Polaków za to, że ograniczyli tzw błędy własne, ale jesli Kazachowie czy Duńczycy punktują ich własnym talentem i siłą perswazji, to wystawia tej obronie i całej drużynie jeszcze mniej pochlebną ocenę.

zatem, jeśli ty dotąd nie widziałeś żadnej 'wtopy", to gratuluję.

zresztą, cytujesz moje niepochlebne wypowiedzi o rep. Polski, ale nie mówisz dlaczego to robisz ?

wg ciebie, są rażąco niezgodne z rzeczywistością ?

jakbym kwestionował wynik, to mógłbyś się zdenerwować.
ale na uwagi dot. marnego stylu, gigantycznego farta czy pzewag rywali i słabości Polaków się oburzasz ?

piętnujesz bez argumentacji. wydaje ci się, ze sam fakt iż nie podskakuję ze szczęścia z powodu wygranych "naszych - a raczej : waszych - już jest naganny i sprawia, ze wszystkie moje opinie są "oburzające".


-
2017/06/18 14:54:12
@alp61

nie zauważyłeś, ze rozkręcony m.in przez ciebie wątek dot. moich dawnych postów, ma charakter ad personam ?

tylko @martin.slenderlink raczył podejśc do sprawy ad.rem.
reszta skwapliwie podjęła temat mojej rzekomej złośliwości i wszystkich wad świata, które w waszych oczach uosabiam.

"zdarza sie nam pojechac po bandzie"

och, wy szaleni, och... ;]]]

"nie przejmuj sie moim pilkarstwem"

ty się nim przejmujesz.
I to na tyle, że uważasz za stosowne pouczać np. mnie, ze mam mniej do powiedzenia, bo "nie grałem" [a ty to owszem wiesz, a nie jedynie możęsz sobie gdybać, bo ja nie wcinam się sam ani nie uważam za właściwie by ktoś się wcinał z takimi "argumentami"], za to ty "miałeś 4 przyłożenia w jednym meczu".

"porównanie mojej pisaniny do noblistow"

nigdzie nie uczyniłem takiego porównania.

a co do twojej, owszem, pisaniny,to chodzi mi np. o takie kwiatki :

"Nawałka wytępil swiete krowy" - ale czy nie tworzy nowych ?
Musialem ten dylemat przemyslec..." @ ty

luźnt temat, dotyczący jakieś mało ważne dla losów świata kopaniny piłki, a ty "musiałeś przemyśleć dylemat...", i jeszcze ten trzykropek świadczący o skali i potędze tego namysłu.

nie piszę o tym, ze ci wytykać podobne rzeczy,bo rób sobie co chcesz i jak chcesz, ale jako przykład tego, że tutaj jest właśnie róznica, która powoduje, ze do mnie krytycznie podchodzisz i nie ma to związku z sensem [lub jego brakiem] mojego pisania o piłce.

chodzi o to, ze ja podchodzę do piłki jak do rzeczy mało ważnej, ale na tyle ciekawej, że można się pospierać, podyskutować. ty zaś, traktujesz to wszystko jak jakiś salon dla lordów, w którym nie wypada podnieśc głosu, zaśmiać się, nie zachować formy, a "dylemat" należy "przemyśleć" z użyciem trzykropka.

doceniam róznorodnośc form ekspresji, ale krzywym okiem patrzę na próby wywyższania jednej ponad inne, zwłaszcza kiedy ma to sens wątpliwy.

-
2017/06/18 15:15:55
@twojastara
Zanim tu przyszedłeś, naprawdę można było wyróżnić ten blog, jako bardzo kulturalne miejsce, gdzie ludzie wymieniali się ciekawymi poglądami na temat futbolu i nie tylko

Mało razy pisałem, żeby nie karmić trolla?
-
2017/06/18 16:23:52
@ Przecinek
Wczoraj o 17,15 w komentarzu wyłącznie polemizującym z moją wcześniejszą wypowiedzią:
- "daj pan spokój, nie rozmawiamy o papieskich kazaniach, nei jesteśmy noblistami którzy przerzucają się poetyckimi stwierdzeniami, bo w piłce nożnej widzą emanację sensu życia, mówimy o futbolu z perspektywy już nie-kibola, a jeszcze-nie-pięknoducha".
Na tym polega problem z Tobą. Jak w piaskownicy; najpierw robisz wrzutkę, a kiedy adwersarz reaguje (nie sądzę, żeby moja wczorajsza odpowiedź była nadinterpretacją - była żartem/kpiną, których zrozumienia tak się w polemice na blogu domagasz), zazwyczaj lecisz personalnym hejtem.
Natomiast z częścią Twojego komentarza się zgadzam. Tak. Oczekuję, że w polemice na blogu nie będziemy się zachowywali jak gimbusy na przerwie, a nawet przy krańcowo różnych opiniach będziemy się nawzajem szanowali, dbając zarówno o treść, jak i formę wypowiedzi. To jest warunek każdej rozmowy, polemiki. I nie jest to żadne wywyższanie się, to minimum przyzwoitości do której każdy z nas w przestrzeni publicznej jest zobowiązany, nawet jeżeli ukrywa się pod nickiem.
I posłucham rady Bartoszcze. To jest ostatnia moja polemika z Tobą.
-
2017/06/19 13:08:30
"zanim tu sie pojawiles...", "nie karmic trolla" - :]]

co to w ogóle ma być ?
64 wątki i 186 postów na temat mojej skromnej osoby i ŻADNEGO z tych wątków ja nie zapoczątkowałem :]]

"zanim sie pojawiles mozna bylo wyroznic ten blog jako bardzo kulturalne miejsce"

w sumie - prawda : dopiero mnie zaczęto regularnie obrzucać błotem, więc gdybym się nie pojawił, to błotem by nikt nie rzucał i nadal można by było uważać się za kulturalnych.

cóż, tyle o sobie wiemy, na ile nas sprawdzono.

"to jest moja ostatnia polemika z toba" @alp61

będę tęsknił ;]

"jedziesz personalnym hejtem"

miałem spytać o przykłady, ale przezornie postanowiłeś dać w długą :]

"bysmy sie nazwzajem szanowali"

ciągle nawijasz o tym "szacunku", a tak naprawdę - mogę się założyć o każdą sumę pieniędzy, ktorej nie posiadam - NIKT nie wie, o jaki "szacunek" ci chodzi, ktorego rzekomo ja nie prezentuję ?

ani razu ci nie ubliżyłem, co najwyżej uznaję wiele twoich poglądów i opinii za nietrafne. rozumiem, że to cie denerwuje.

są 2 zasady obowiązujące w polemice :

a] nie ubliżaj innym
b] szacunek okazuj za pomocą poważnego odnoszenia się do ich poglądów, opinii i sądów

to jest moja etyka i jej przestrzegam.

jestem inny niż większośc z was i to jest cały problem. a "szacunki", "trolle",to tylko próby racjonalizowania tej instynktownej niechęci.
-
2017/06/19 22:44:45
Właśnie z tym problem jest przecinku, że jak sam powiedziałeś: "jesteś inny".My tutaj wszyscy kibicujemy Polsce, a Ty odbierasz nam za każdym razem przyjemność ze zwycięstwa- nazywając nasz Januszami albo "prostym ludem", który cieszy się z małych rzeczy.Natomiast każdą, choć minimalną wpadkę Polski-np.z Kazachstanem czy zwycięstwo (!) z Danią wykorzystujesz do wytknięcia tej drużynie wszystkiego o czym mówiłeś, a także do tego, by wyszło na Twoje i byleby nie dać nam się cieszyć ani przyklaskiwać Nawałce.Podobnie jest z innymi tematami, które poruszasz- jeśli tylko zdarzy się coś, co potwierdza Twoje przypuszczenia, poglądy to od razu piszesz to z wyczuwaną satysfakcją i złośliwością, że nam dokopałeś.Twoje słowa z wpisu Rafała pt. Demonstracja polskiej mocy i słabości"- "3. Polscy prymitywiści w ćwierćfinale... boże, jak ja mam w ciebie uwierzyć ;]" to przykład na to, jakim językiem piszesz.Deprecjonujesz wszystko, byleby nam było przykro i jeszcze mieszasz w to swoje poglądy religijne.Nie dziw się więc, że jesteś tu traktowany jak uchodźca, odszczepieniec.PS.Zdarzyło Ci się zaczynać dyskusję, ostatnio pod wpisem Rafała pt."Nowa polska klasa" z dnia 2016/06/28 godziny 11:46:27.
-
2017/06/20 16:14:32
@grindavik

nie wolno mieć innych poglądów, należy krakać razem z wronami ?
przedstawiasz obrazek jakieś mentalności plemiennej, której uczestnicy
bezrefleksyjnie, mechanicznie atakują każdego, kto jest nie podziela
jakiegoś kanonu zachowań i myślenia.

"piszesz z wyczuwalna satysfakcja i zlosliwoscia"

no, jak zaczniemy o "wyczuwać" sobie fakty, to zrobi się jeszcze weselej :]

"byleby nam bylo przykro"

dzieciom bym nie powiedzial, ze Święty Mikołaj nie istnieje, ale myślalem, ze wśród dorosłych mozna być bardziej swobodnym :]]

"mieszasz w to swoje poglady religijne"

albo używam pasujących mi skojarzeń, które odnosza się do religii, bo w żaden sposób nie implikuje moich "poglądów".

"nie dziw sie ze jestes tutaj traktowany jak uchodzca,odszczepieniec"

z tego co napisałeś, to bardziej wyglądam na kogoś, kto integruje wasze plemię wokół wspólnych wartości, że się posłużę takim odważnym - w świetle tego co napisałeś o sobie i reszcie - okresleniem.

jak to mówił Woody Allen, chyba ?, : dla was jestem denerwującym ateista, ale dla Boga stanowię konstruktywną opozycję. jak widac, do boskiej mentalności, w ujęciu Allena, trzeba jednak dojrzeć.

ale nie martwcie się, Bóg miał na to więcej czasu niż którykolwiek z was ;]
-
2017/06/20 16:17:28
PS : a tak poza tym, powinniście mnie bardziej szanować : moja obecnośc tutaj może być dowodem na to, że istnieje tutaj pluralizm i... wolnośc słowa ;]

listek figowy nie zakrywa wprawdzie całej kłopotliwej golizny, ale to co najważniejsze zawsze można nim przysłonić, nie zapominaj o tym :}