Blog > Komentarze do wpisu

Listopad Lewandowskiego

Robert Lewandowski

1) Przede wszystkim wejrzyjcie na internetowe wideogalerie i popodziwiajcie, jak przyjął dzisiaj piłkę, zanim wbił zwycięskiego gola. Perła, której snajperskie rankingi ani inne statystyczne piramidy nie uwzględniają.

2) Na rankingi też warto zerknąć. Robert Lewandowski wskoczył dziś na pozycję współlidera wśród najskuteczniejszych piłkarzy Bundesligi. Gdyby ją utrzymał, dokonałby tego jako pierwszy Polak - dotąd najwyżej wdrapał się Jan Furtok, który w 1991 roku został wicekrólem strzelców niemieckich rozgrywek. Królem strzelców w czołowej lidze europejskiej nie został żaden nasz gracz.

3) Kiedy Bundesliga po raz ostatni eksportowała swojego najlepszego snajpera, sprzedawany Edin Dzeko zbliżał się do 25. urodzin. Kosztował 32 mln euro, płacił Manchester City. Lewandowski po zakończeniu bieżącego sezonu też będzie miał 25 lat.

4) Najwyższa średnia goli na mecz w Bundeslidze polskich piłkarzy: Lewandowski 0,49; Furtok 0,36; Smolarek 0,31; Juskowiak 0,30; Tobolik 0,29.

5) Najskuteczniejsi w mocnych futbolowo krajach tej jesieni, sumuję mecze w ligach krajowych i europejskich pucharach: Messi 22 gole w 17 meczach; Ronaldo 17/18; Cavani 14/15; Ibrahimovic 14/16; Falcao 13/12; Lewandowski 13/17; Suarez  12/17; El Shaarawy 12/18; Di Natale 11/16; Van Persie 11/16; Aduriz 10/14; Mandzukic 9/16.

Kilku goleadorów jeszcze Polaka wyprzedza. W listopadzie nawet Messi strzelił jak dotąd jednego mniej.

sobota, 24 listopada 2012, rafal.stec
Komentarze
2012/11/25 00:05:15
Ale Messi gra jutro:)
-
2012/11/25 00:16:11
@bartoszcze
Messi gra jutro na ciężkim terenie Levante, a Lewandowski jeszcze we wtorek u siebie z Fortuną Dusseldorf ;)
Chciałem napisać, że "i za tydzień z Bayernem", ale to już grudzień :)
-
2012/11/25 00:16:23
I po co podpowiadasz? Byłem pewien, że nikt się nie zorientuje, a teraz z zabawy nici;)
-
2012/11/25 00:37:39
Miałem dodać, że Messi gra jutro, ale co będę zapeszał. We wtorek to chyba w pucharze nie zagra, choć skoro ma bić ten rekord Muellera...
-
2012/11/25 02:09:35
podniecacie się tak jakby zaraz miało się to skończyć
-
2012/11/25 06:42:32
1. Jakie korzyści ma polski futbol z tego, że Lewandowski strzela gole w Dortmundzie?
2. Ile bramek zdobył Lewandowski w reprezentacji w trzynastu tegorocznych meczach?
3. Czy Lewandowski (15 goli w 50 meczach) kiedykolwiek dogoni w liczbie reprezentacyjnych goli Lubańskiego (48 goli w 75 meczach), Latę (45 goli w 100 meczach), Deynę (41 goli w 97 meczach), Szarmacha (32 gole w 61 meczach), Bońka (24 gole w 80 meczach), Ebiego Smolarka (20 goli w 47 meczach)?
-
2012/11/25 08:06:56
Pamiętaj Rafale, że polscy gracze zawsze spadają z wysokości. Jest wiele klubów, które po miesiącu potrafią posadzić gracza za 30mln na ławie.

Poza tym, zgadzam się z przedmówcą. Co nam z tego? Gdzie są gole reprezentacyjne? Zapytam inaczej: gdzie są WAŻNE gole reprezentacyjne? Na razie tylko 1! Z Grecją...
-
2012/11/25 09:02:48
Goli reprezentacyjnych nie ma się co spodziewać.

Lewandowski jest idealnie dopasowany do mechanizmu, jakim jest obecna BVB - bardzo wątpię, żeby w innym klubie mógł grać tak samo dobrze, zresztą takich mechanizmów, tak maksymalizujących potencjał piłkarzy, jest bardzo niewiele we współczesnej piłce.

W reprezentacji ten mechanizm nie działa. To nie o to chodzi, że Obraniak jest słaby, ale o to, że gra inaczej niż Goetze/Kagawa/Reus, że lubi grać dalej od napastnika. Lewy z kolei żyje ze współpracy z pomocnikami. Spójrzcie, jak wygląda często rozpoczęcie ataku przez BVB - Lewy dostaje piłkę, potrafi ją przytrzymać i czeka, aż pomocnicy i boczni obrońcy się podłączą. W reprezentacji się nie podłączają.
-
2012/11/25 09:04:05
I w ogóle: Rafał, naprawdę życzysz Lewandowskiego transferu do Manchesteru City albo innej Chelsea? Gdzie dzisiaj jest Dżeko, a gdzie Robert?
-
2012/11/25 09:05:19
...a po sezonie pójdzie Lewandowski za 25 mln ojro do Maczesteru U/C i będzie albo jokerem wchodzącym na ogony, albo jokerem do końca spotkania wywołującym wśród rywali popłoch srogim i profesjonalnym wysiadywaniem ławy.
-
2012/11/25 09:42:41
Jeszcze po cichu licze, ze nauczy sie dryblowac, regularnie trafiac z dystansu i nabierze szybkosci. Wtedy bede mogl przyznac racje zwolennikom jego...hm..geniuszu.
-
2012/11/25 10:19:03
My Polacy bardzo lubimy gnoić naszych zawodników, niezależnie od poziomu jaki prezentują. Zamiast cieszyć się że w końcu jest ktoś o kim pisze i mówi duża część piłkarskiej europy to my zaraz szukamy dziury w całym. Przypomnijcie mi proszę, kiedy ostatnio mieliśmy piłkarza na takim poziomie ?
Nie mówię oczywiście że Robert jest piłkarzem "skończonym" bo tak nie jest. W tym miejscu zgodzę się z A.Juskowiakiem, który ostatnio powiedział, że lepiej by było aby Robert został w BVB.
-
2012/11/25 10:27:13
@stix
1. Jakie korzyści polski futbol miał ze zdobycia Pucharu Mistrzów przez Bońka i Młynarczyka?
2. Jeden z jego goli dał remis w meczu Mistrzostw Europy.
3. Ile goli reprezentacyjnych mieli wymienieni przez Ciebie w wieku 24 lat i 3 miesięcy?

@rafał
Wybacz, jakoś byłem w interesującym nastroju po meczu w Sewilli :)
-
2012/11/25 10:39:44
Już mu tak Kucharski szepcze do ucha jaki to jest dobry i jak to bardzo go chcą w Manchesterach i Realach, a przy okazji nasz kochany poseł na sejm liczy już sobie na kalkulatorku ile to milionów zarobi na transferze stulecia.
Największym nieszczęściem Roberta jest jego menago który licząc na zarobienie fortuny pcha go wprost na ścianę.
-
2012/11/25 10:41:18
@stix

Ad 1. A jakie korzyści ma polski futbol z tego że siedzisz na dupie i kręcisz nosem. Zacznij strzelać gole w jakiejś lidze podwórkowej to bardziej się zasłużysz dla rozwoju polskiej piłki niż teraz.

Ad 2. A jakie to ma niby znaczenie? Pewnie że fajnie by było, żeby Lewy ładował w reprezentacji, ale po pierwsze reprezentacja to zupełnie inny styl gry niż Borussia, a po drugie zupełnie inny poziom wykonawców. Chyba nie sadzisz że Lewy strzelałby w Borussi tyle bramek, co teraz gdybyśmy wymienili mu Goetzego na Mierzejewskiego.
Chyba każdy inteligentny kibic piłkarski dostrzega że Lewy to nie jest Maradona i nie zacznie nagle dryblować przez pół boiska, ani tez nie jest to żaden Ronaldo (ten brazylijski), który niemal każdy strzał zamienia na bramkę. Ale swoje Robert robi i podejrzewam że większa część Europy go doceni ale nie kolega stix, który będzie marudził póki starczy mu tchu.

Ad 3. tutaj aż zacytuję bo warto: "3. Czy Lewandowski (15 goli w 50 meczach) kiedykolwiek dogoni w liczbie reprezentacyjnych goli Lubańskiego (48 goli w 75 meczach), Latę (45 goli w 100 meczach), Deynę (41 goli w 97 meczach), Szarmacha (32 gole w 61 meczach), Bońka (24 gole w 80 meczach), Ebiego Smolarka (20 goli w 47 meczach)?"

Zaczniemy od Laty, Deyny, Bońka i Szarmacha którzy grali w reprezentacji w złotym dla niej okresie (lub przynajmniej w okresie dużo lepszym niż obecnie) gdy jej gra nie tylko była skuteczna ale i cieszyła oko. I teraz zapytam jak niby chcesz porównywać osiągnięcia tych panów do osiągnięć Roberta Lewandowskiego? No wytłumacz to człowieku, bo nie wiem o co ci chodzi.
A Ebi Smolarek? 15 goli w 50 a 20 w 47 to taka zajebista niby różnica? Nie ośmieszaj się.

A teraz na dokładkę żeby już w ogóle skopać po tyłku twoją nędzną argumentację przeprowadzimy małe gdybanie. Jeśli Robert w 50 meczach reprezentacji ustrzelił 15 goli i ma 25 lat. To załóżmy, że nasza reprezentacja przez najbliższe 5/6 lat będzie prezentowała jakiś tam poziom i może nawet zakwalifikuje się do jakiegoś turnieju. Jeśli Robert nie zwolni tempa i będzie w formie do 30 roku życia to ma całkiem realną szansę na dobicie do 100 występów reprezentacji. Jeśli zachowa obecną tendencję to będzie miał 30 bramek. Nic nadzwyczajnego, ale jeśli zaliczy jakiś progres (a pamiętajmy że Lewy jakoś tak ostatnio się zaciął, a wcześniej jednak strzelał w reprezentacji) to może będzie miał 40 trafień - czyli już o rzut beretem od 45 Laty i 48 Lubańskiego. Być może Robert zdoła osiągnąć więcej, być może mniej, ale wg mnie na 40 goli w 100 występach reprezentacyjnych ma realne szanse, bo jest pracowity. Na pewno taką statystyką zapracuje sobie na mój szacunek.

No ale co tam - kolega stix ma na razie 15 lat i dopiero za kilka wiosen szturmem wedrze się do reprezentacji żeby ustrzelić w niej 83 gole w 11 spotkaniach, więc dla niego Lewandowski nie jest żadnym wyzwaniem.

PS A tak w ogóle czy ktoś z tu obecnych pomyślał, że chwalenie Roberta oznacza automatyczne deprecjonowanie osiągnięć Deyny itd... ?
-
2012/11/25 10:57:46
@bezczelny_ale_z_wizja

To między innymi dzięki Kucharskiemu Lewandowski jest teraz w Borussi, a ty możesz radośnie wywijać kuprem oglądając jak ładuje bramę Realowi, więc na twoim miejscu zastanowiłbym się dwa razy zanim zacząłbym mieszać z błotem Kucharskiego.

Nie mówię że pan Kucharski jest najlepszym agentem pod słońcem ale Robert jakoś mu ufa i do tej pory się na nim nie zawiódł, bo gdyby było inaczej znalazł by sobie lepszego agenta (podejrzewam że nie miał by z tym problemu). Co w tym złego że Kucharski chce sobie zarobić. Znajdź sobie swojego Lewandowskiego i sprzedaj go do Manchesteru -też zarobisz parę mln Euro. W czym problem?

Też uważam że ManU to beznadziejny pomysł jeśli chodzi o Lewego, ale to tylko moje przypuszczenia. Ja Lewandowskiego widzę w Chelsea, Arsenalu (chociaż obecnie Arsenal w porównaniu do Borussi to krok w tył - tylko liga lepsza), Juventusie ale to jego decyzja. Manager jest tu od spraw formalnych. Może powiedzieć że on by wybrał to a nie inna oferte bo lepszy kontrakt lepiej płacą itd.

Zresztą chyba nie uważacie że to wygląda tak, że przychodzi Cezary do Roberta i mówi: "słuchaj stary od jutra grasz w Andżi bo twój menago chce zarobić kupę szmalu!!!" , a Lewy na to: "Jasne bracie jestem debilem i pójdę gdzie tylko sobie zażyczysz!!! Kiedy mam zacząć się pakować?"
-
2012/11/25 11:02:51
No i znowu sie zaczyna. Niestety, duza czesc rodakow po prostu nie chce i nie potrafi cieszyc sie z sukcesow swoich pilkarzy, szczegolnie nie za granica. Przypomina mi sie, jak jakis madrala swojego czasu oswiadczyl, ze finalu LM z 2005 r to bylo nic specjalnego i nie ma co o nim pamietac, a szczegolnie nie o roli bramkarza.

Juz nie wspominajac o "ekspertach" typu Wichniarek i Juskowiak, ktorzy "doradzaja" Robertowi zeby sie nie ruszal z Borussi...zeby przypadkiem bron Boze nie osiagnal czegos wiecej niz oni?
-
2012/11/25 11:05:06
@patxi
Lewy już osiągnął więcej niż Wichniarek i Juskowiak (nawet pamiętając o sukcesach olimpijskich).
-
2012/11/25 11:06:34
1. Jakie korzyści polski futbol miał ze zdobycia Pucharu Mistrzów przez Bońka i Młynarczyka?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Żadnych oczywiście. Nie rozumiem więc podniety golami Lewandowskiego w Dortmundzie. Futbol to gra zespołowa, a nie indywidualna. A czy Widzew zdobyłby Puchar Europy gdyby Boniek w roku 1983 grał w Widzewie, a nie w Juventusie?
pl.wikipedia.org/wiki/Puchar_Europy_Mistrz%C3%B3w_Klubowych_1982/1983
www.youtube.com/watch?v=kJDL_A34lF0
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2. Jeden z jego goli dał remis w meczu Mistrzostw Europy.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
To trzeba będzie Lewandowskiemu pomnik postawić. Należy mu się za taki sukces. No i przecież jeszcze strzelił gola Andorze.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3. Ile goli reprezentacyjnych mieli wymienieni przez Ciebie w wieku 24 lat i 3 miesięcy?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Liczba meczów i goli jest ważna, a nie wiek. W przypadku Lewandowskiego jakoś nie widać tendencji, że im ma więcej lat tym więcej strzela goli.
-
2012/11/25 11:11:00
"Ile goli reprezentacyjnych mieli wymienieni przez Ciebie w wieku 24 lat i 3 miesięcy? "

W wieku 24 lat (3 miesiące nie są istotne skoro Robert ostatniego gola w repr strzelił w czerwcu) Lubański miał na koncie aż 34 gole, Deyna 19, Szarmach 16, Lato 15, Boniek 13, Smolarek junior tylko 3.

Robert ma więc przeciętne statystyki (Lubański był fenomenem, gdyby nie kontuzja miałby może 50% więcej trafień).
-
2012/11/25 11:15:29
@silvermane
Nie wiem jak liczysz komuś wiek, ale w wieku dokładnie 24 lat to Lato miał 3 gole w 9 meczach.
-
2012/11/25 11:24:36
Robert ma więc przeciętne statystyki (Lubański był fenomenem, gdyby nie kontuzja miałby może 50% więcej trafień)

Nie no oczywiście, bo wszyscy tu obecni nie pragną niczego innego jak tylko udowodnić, że Lewandowski jest lepszy/większy/przystojniejszy od Lubańskiego.

BTW skoro: (pomijając Lubańskiego) Deyna 19, Szarmach 16, Lato 15, Boniek 13
a Lewandowski 15 - to chciałbym mieć takie przeciętne statystyki, żeby mnie postawili w jednym szeregu z Bońkiem, Latą, Szarmachem i Deyną.

Panowie ... pogrążacie się... serio. Z każdą przytoczoną przez was cyferką bardziej!
Trochę smutno jest na to patrzeć.
-
2012/11/25 11:27:05
Czytam i nie wierzę. Chłopak z Polski strzela gole w 4 lub 3 lidze europejskiej, a tu same narzekania i utyskiwanie, że to że tamto. Dlatego Polska nie jest nie będzię normlanym krajem. Ludzie optymizm!
-
2012/11/25 11:28:11
No i znowu sie zaczyna. Niestety, duza czesc rodakow po prostu nie chce i nie potrafi cieszyc sie z sukcesow swoich pilkarzy, szczegolnie nie za granica. Przypomina mi sie, jak jakis madrala swojego czasu oswiadczyl, ze finalu LM z 2005 r to bylo nic specjalnego i nie ma co o nim pamietac, a szczegolnie nie o roli bramkarza.

No bo nie ma. Zachwycać się bramkarzem, który w pierwszej połowie puścił trzy bramki?

Juz nie wspominajac o "ekspertach" typu Wichniarek i Juskowiak, ktorzy "doradzaja" Robertowi zeby sie nie ruszal z Borussi...zeby przypadkiem bron Boze nie osiagnal czegos wiecej niz oni?

Właśnie jeśli zostanie w Borussii, to może coś naprawdę wielkiego osiągnąć.
-
2012/11/25 11:43:47
@ airborell

No wlasnie, trzeba pamietac tylko i wylacznie o pierwszej polowie, nie o jakiejs tam dogrywce czy innych karnych ;-)

Co do potencjalnych wielkich osiagniec w BVB, to fajnie by bylo, gdybys mial racje, ale BVB to jednka nie MU czy inny Juventus. Chocby dlatego, ze co sezon odchodzi jeden z najlepszych pilkarzy
-
2012/11/25 11:46:57
-
2012/11/25 11:49:26
Ad 1. A jakie korzyści ma polski futbol z tego że siedzisz na dupie i kręcisz nosem. Zacznij strzelać gole w jakiejś lidze podwórkowej to bardziej się zasłużysz dla rozwoju polskiej piłki niż teraz.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wiedziałem, że tak zwani fachowcy będą mieli wielkie problemy z odpowiedzią na moje pytanie.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ad 2. A jakie to ma niby znaczenie?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Liczba goli zdobywanych przez środkowego napastnika nie ma znaczenia? To nowość w światowym futbolu.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pewnie że fajnie by było, żeby Lewy ładował w reprezentacji, ale po pierwsze reprezentacja to zupełnie inny styl gry niż Borussia, a po drugie zupełnie inny poziom wykonawców. Chyba nie sadzisz że Lewy strzelałby w Borussi tyle bramek, co teraz gdybyśmy wymienili mu Goetzego na Mierzejewskiego.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A ofensywny pomocnik Zlatko Zahovic w reprezentacji Słowenii strzelił 35 goli w 80 meczach pomimo, że partnerów miał raczej średnich.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Chyba każdy inteligentny kibic piłkarski dostrzega że Lewy to nie jest Maradona i nie zacznie nagle dryblować przez pół boiska, ani tez nie jest to żaden Ronaldo (ten brazylijski), który niemal każdy strzał zamienia na bramkę. Ale swoje Robert robi i podejrzewam że większa część Europy go doceni ale nie kolega stix, który będzie marudził póki starczy mu tchu.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
To niech Lewandowski nauczy się dryblować. Suarez czy Ibrahimovic jakoś potrafią kiwać obrońców. Przestańmy niańczyć Lewego, stawiajmy mu bardzo wysoko poprzeczkę.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A Ebi Smolarek? 15 goli w 50 a 20 w 47 to taka zajebista niby różnica? Nie ośmieszaj się.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Fakt jest faktem. Ebi zagrał mniej meczów i strzelił więcej goli. Jak to wytłumaczyć? Frankowski strzelił 10 goli w 22 meczach reprezentacyjnych i ponad 160 goli w lidze. Jak to możliwe, że tak wybitny strzelec zagrał mniej meczów w kadrze niż Rasiak (37), Paweł Brożek (36), Saganowski (35) czy Marcin Żewłakow (26) i nie pojechał na żadną wielką imprezę? Dlaczego tylu durniów działa w polskim futbolu?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jeśli zachowa obecną tendencję to będzie miał 30 bramek. Nic nadzwyczajnego, ale jeśli zaliczy jakiś progres (a pamiętajmy że Lewy jakoś tak ostatnio się zaciął, a wcześniej jednak strzelał w reprezentacji) to może będzie miał 40 trafień - czyli już o rzut beretem od 45 Laty i 48 Lubańskiego. Być może Robert zdoła osiągnąć więcej, być może mniej, ale wg mnie na 40 goli w 100 występach reprezentacyjnych ma realne szanse, bo jest pracowity. Na pewno taką statystyką zapracuje sobie na mój szacunek.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Szanuję Lewandowskiego, ale jednocześnie stawiam mu poprzeczkę bardzo wysoko. Polski futbol musi być na poziomie Adama Małysza, a nie Roberta Matei.
-
2012/11/25 11:57:58
Nawiązując do transferu Roberta do Angli. Z czołówki klubów Premier League to najlepszym rozwiazaniem byłaby Chelsea. Robert mógły tam rywalizować tylko z Torresem, który wszyscy wiemy w jakiej jest dyspozycji. Może dobrym ruchem jest Arsenal. Rywalizacja z Giroud napewno niebyłaby stracona dla Lewego. Do Manchesteru nie ma co się nawet co wybierać. W United za duża rywalizacja. RvP, Welbeck, Chicharito czy Rooney to narazie za wysokie progi dla niego. W City również. Wątpie by szybko wygryzł ze składu Aguerro, Dżeko lub Teveza. Liverpool to zdecydowanie nie krok w przód lecz może nawet krok w tył. Bo patrząc na dzisiejsze realia to Borussia jest na Ligę Mistrzów, a Liverpool to tylko na Ligę Europejską.
-
2012/11/25 12:22:23
Tak czy owak, ten finał miał innych bohaterów niż Dudek.

Co do potencjalnych wielkich osiagniec w BVB, to fajnie by bylo, gdybys mial racje, ale BVB to jednka nie MU czy inny Juventus.

Akurat Juve w tej chwili dopiero odbudowuje swoją pozycję i finansowo nie jest wcale na innym poziomie niż BVB.
Przychody Borussii w sezonie 2011/12 wyniosły 189 M, w tym będą wyższe - pewnie gdzieś koło dwustu kilkudziesięciu milionów. Klubów w Europie o wyraźnie wyższych przychodach są cztery: Real, Barca, MU i Bayern.

Chocby dlatego, ze co sezon odchodzi jeden z najlepszych pilkarzy

I spójrz, gdzie dzisiaj są Kagawa czy zwłaszcza Sahin. Kagawa jest co najwyżej zawodnikiem rotacji (ok, teraz jest kontuzjowany), Sahin stracił rok, aby wylądować w średniaku Premier League.

BVB jest młodą, perspektywiczną drużyną z wybitnym trenerem i idealnym dla Roberta systemem gry. Tu jest kluczowym elementem zespołu, który ma wielkie szanse, żeby osiągnąć sukces także w Europie. Gdzie indziej może być kluczowym elementem?
-
2012/11/25 12:28:40
Z zabawy nici Rafale? Jeżeli tylko dlatego to napisałeś to znaczy, że nie wyrosłeś jeszcze z majtek przedszkolaka. Miałem takiego kolegę. Jednym poszeptał do ucha, drugim poszeptał ..., a później siadał w oknie i patrzył jak się naparzają. Ubaw po same pachy?
-
2012/11/25 12:32:47
Kolejny przykład fachowości speców gazetowo-telewizyjnych.
rafalstec.blox.pl/2007/10/Ostatnie-slowo-o-Szeteli-i-Janasie.html
www.youtube.com/watch?v=7K706_fn_SE
Kopali kiedyś Janasa, bo nie powołał Szeteli. W jakim klubie gra dzisiaj Danny z New Jersey?
en.wikipedia.org/wiki/Danny_Szetela
Niestety bardzo mało jest prawdziwych znawców futbolu w Polsce.
-
2012/11/25 12:43:24
@airborell
Rafał, naprawdę życzysz Lewandowskiego transferu do Manchesteru City albo innej Chelsea? Gdzie dzisiaj jest Dżeko, a gdzie Robert?

Możesz mi powiedzieć, jak wpadasz na takie pytania?;-) Znaczy proces myślowy zrelacjonować, skąd się bierze? Bo nie pierwszy idziesz w ten deseń, a ja potem czytam swoje jeszcze raz i niczego nie obejmuję. (Intrygujące jest zwłaszcza to 'naprawdę')
-
2012/11/25 12:44:21
Stix, dlaczego uważasz, że Lewandowski powinien mieć zakaz odejścia z Lecha Poznań? Bądź konsekwentny, każ mu grać w Partyzancie Leszno, gdzie zaczynał (za wiki) karierę. Albo chociaż w Zniczu Pruszków, w którym pokazał się Polsce.
-
2012/11/25 12:44:22
@alp61
Jak mawiał klasyk, trafiłeś w samo sedno tarczy.
-
2012/11/25 12:46:15
@stix
Wiedziałem, że tak zwani fachowcy będą mieli wielkie problemy z odpowiedzią na moje pytanie.
Bo to pytanie jest idiotyczne... czego sie spodziewasz? A jakie korzyści ma argentan z Messiego? Portugalia z CR? Jakie korzyści ma Anglia z Rooneya... przecież z tymi piłkarzami reprezentacje nic nie wygrały można to mnożyć w nieskończoność. Debilne pytanie. A jakie korzysci miała Słowenia ze Zlatko Zahovica, którego zechciałeś podpiąć do dyskusji. Sam odpowiadaj na takie pytania a nie karzesz innych za swoja "pomysłowość

A ofensywny pomocnik Zlatko Zahovic w reprezentacji Słowenii strzelił 35 goli w 80 meczach pomimo, że partnerów miał raczej średnich.
Czyli podążając twoim tokiem myślenia Zbigniew Boniek ze swoimi 23 bramkami w 80 meczach może polizac Zahovicowi tyłek i zacząć ogrzewać się w blasku jego chwały.

To niech Lewandowski nauczy się dryblować. Suarez czy Ibrahimovic jakoś potrafią kiwać obrońców. Przestańmy niańczyć Lewego, stawiajmy mu bardzo wysoko poprzeczkę.
Lewy umie kiwnąć obrońcę jak trzeba... (był np ostatni taki mecz z Ajaxem który borussia wygrała 1-0) Teraz to stawiajmy mu wysoko poprzeczkę a jak go wciskają do Manchesteru to ujadacie jak pieski żeby siedział w Borussi bo jest za cienki na Anglie. Dobre sobie... wysoko poprzeczkę... hehe teraz to się ubawiłem.

Fakt jest faktem. Ebi zagrał mniej meczów i strzelił więcej goli. Jak to wytłumaczyć? Frankowski strzelił 10 goli w 22 meczach reprezentacyjnych i ponad 160 goli w lidze. Jak to możliwe, że tak wybitny strzelec zagrał mniej meczów w kadrze niż Rasiak (37), Paweł Brożek (36), Saganowski (35) czy Marcin Żewłakow (26) i nie pojechał na żadną wielką imprezę? Dlaczego tylu durniów działa w polskim futbolu?
Fakt jest faktem. Smolarek nastrzelał w budeslidze 25 bramek a Lewandowski... sobie doczytaj, akurat Rafał pisze o tym w kółko. Twoje fakty są gówno warte, bo niby czemu fakt strzelania w kadrze ma być bardziej "faktowy" niż fakt strzelania w klubie?
A co do Frankowskiego... to juz w ogóle nie wiem o co ci chodzi? Co chcesz udowodnić? Że Franek jest/był kiepskim piłkarzem czy może to że inni byli kiepscy i to Franek powinien grać. Franek strzelił 160 goli w polskiej lidze, jaka ona jest każdy widzi, ale strzelił i ja go za to szanuję. Co więcej kibicuje mu żeby strzelił jeszcze więcej i był jak najwyżej na liście najlepszych snajperów. Potem będę mógł przynajmniej opowiedzieć synowi, że jak tato był młody to polskich boiskach biegał taki Tomek Frankowski który ustrzelił 170 bramek w ekstraklasie i był fajnym piłkarzem.
-
2012/11/25 13:21:37
@ airborell

Klubów w Europie o wyraźnie wyższych przychodach są cztery: Real, Barca, MU i Bayern.

I wlasnie transferu do takiego klubu Mu zycze!

BVB jest młodą, perspektywiczną drużyną z wybitnym trenerem i idealnym dla Roberta systemem gry. Tu jest kluczowym elementem zespołu, który ma wielkie szanse, żeby osiągnąć sukces także w Europie. Gdzie indziej może być kluczowym elementem?

Zgoda, ale nie rozumiem, dlaczego musimy przyjmowac, ze to jest szczyt mozliwosci Roberta? Niby czemu nie moze stac sie kluczowym elementem MU, skoro caly czas sie rozwija?
-
2012/11/25 13:34:54
Stix, dlaczego uważasz, że Lewandowski powinien mieć zakaz odejścia z Lecha Poznań? Bądź konsekwentny, każ mu grać w Partyzancie Leszno, gdzie zaczynał (za wiki) karierę. Albo chociaż w Zniczu Pruszków, w którym pokazał się Polsce.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
1. Czy polski piłkarz powinien służyć polskiemu klubowi czy niemieckiemu klubowi?
2. Czy polskie kluby będą liczyć się w Europie, jeżeli będą stale okradane z najbardziej wartościowych zawodników?
www.youtube.com/watch?v=6owcF6vAipQ
www.sport.pl/pilka/1,96012,12901351,Transfery__Czy_VfB_Stuttgart_przekona_Arkadiusza_Milika_.html
3. Ja nie proponuję zakazu transferów, Lewandowski może zmienić barwy klubowe, ale dlaczego Lewy ma grać w Borussii, a nie w Lechu?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bo to pytanie jest idiotyczne... czego sie spodziewasz? A jakie korzyści ma argentan z Messiego? Portugalia z CR? Jakie korzyści ma Anglia z Rooneya... przecież z tymi piłkarzami reprezentacje nic nie wygrały można to mnożyć w nieskończoność. Debilne pytanie.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pytanie nie jest idiotyczne, odpowiedź jest idiotyczna. Pytam wyraźnie - jakie korzyści ma polska piłka klubowa i reprezentacyjna z tego, że Lewandowski gra w Dortmundzie?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Lewy umie kiwnąć obrońcę jak trzeba... (był np ostatni taki mecz z Ajaxem który borussia wygrała 1-0) Teraz to stawiajmy mu wysoko poprzeczkę a jak go wciskają do Manchesteru to ujadacie jak pieski żeby siedział w Borussi bo jest za cienki na Anglie. Dobre sobie... wysoko poprzeczkę... hehe teraz to się ubawiłem.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Lewandowski nie ma tego kleju w nogach co południowcy. A szkoda. Bo tego można się nauczyć. Na razie ustępuje klasą Ibrze i Suarezowi. I nie tylko im.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Fakt jest faktem. Smolarek nastrzelał w budeslidze 25 bramek a Lewandowski... sobie doczytaj, akurat Rafał pisze o tym w kółko. Twoje fakty są gówno warte, bo niby czemu fakt strzelania w kadrze ma być bardziej "faktowy" niż fakt strzelania w klubie?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
A co mnie obchodzi Bundesliga? Ja rozliczam Lewandowskiego z działalności dla dobra Polski.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
A co do Frankowskiego... to juz w ogóle nie wiem o co ci chodzi? Co chcesz udowodnić? Że Franek jest/był kiepskim piłkarzem czy może to że inni byli kiepscy i to Franek powinien grać. Franek strzelił 160 goli w polskiej lidze, jaka ona jest każdy widzi, ale strzelił i ja go za to szanuję. Co więcej kibicuje mu żeby strzelił jeszcze więcej i był jak najwyżej na liście najlepszych snajperów. Potem będę mógł przynajmniej opowiedzieć synowi, że jak tato był młody to polskich boiskach biegał taki Tomek Frankowski który ustrzelił 170 bramek w ekstraklasie i był fajnym piłkarzem.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprawa Frankowskiego pokazuje ilu pseudofachowców zajmuje się w Polsce futbolem. Czy kiedykolwiek dziennikarze czy trenerzy lobbowali intensywnie za obecnością Franka w kadrze? Jakoś sobie nie przypominam.
-
2012/11/25 13:52:33
ja z troche innej manki:
gdyby Lewy zrobil jeszcze to co Filipe Melo wczoraj, pewnie zostalby prezydentem kraju przez aklamacje.

ja tylko dodam niesmialo, ze chyba dość często czolowy snajper Bundesligi i snajper topowego klubu Bundesligi nalezy do najlepszych strzelców w Europie. to nie jest nic niezwyklego. ale rozumiem, Polak. osobiscie wolalbym zeby gral w naszej kadrze na poziomie skutecznosci Dżeko w jego reprezentacji. wiem, czepiam sie.

P. Rafal ostatnio liczyl bramki Milikowi po jakiejs tam drobnej czesci sezonu i napisal ze to najskuteczniejszy malolat w Europie. jak wyglada jego sytuacja dzis, kilka tygodni pozniej?
-
2012/11/25 14:21:03
Zgoda, ale nie rozumiem, dlaczego musimy przyjmowac, ze to jest szczyt mozliwosci Roberta? Niby czemu nie moze stac sie kluczowym elementem MU, skoro caly czas sie rozwija

Ależ jakie sukcesy może Lewy osiągnąć w MU, których nie może mieć w BVB?

(Jedna różnica jest taka, że MU jest w stanie mu więcej zapłacić. A i to jest dyskusyjne).
-
2012/11/25 14:23:38
po co na sile zmieniac cos co swietnie dziala i ma widoki na jeszcze lepsza przyszlosc? Lewandowski sie rozwija ,strzela bramki i jest kluczową postacią bardzo ciekawej druzyny, do tego ma jako motywacje full ludzi na stadionie, swietna organizacja klubu ktory jest glodny sukcesu ale ma tez tradycje (w koncu wygral kiedys LM do cholery), swietnego trenera...wiec dlaczego przy tym wszystkim caly czas ludzie gadają o "koniecznosci sprawdzenia sie na wyzszym poziomie", "szansach na sportowy awans" itp itd? to znaczy dlaczego JUZ TERAZ ?? dajmy szanse tej druzynie.
pomijam juz ryzyko zmiany klubu zwiazane z innym stylem gry, innym krajem itp. - rozumialbym caly szum gdyby Lewandowski byl dzis kilka lat starszy, mial juz w domu 2 medale za zwyciestwo w LM albo odwrotnie - jakby po kilku latach gry dla BVB nie bylo widokow na trofea a on wyrastalby zdecydowanie ponad reszte druzyny. ale tak nie jest! druzyna ma swietne perspektywy a on pasuje do niej jak ulał, wiec powtarzam -po co na sile w tym mieszac?
jesli Lewandowski odejdzie po tym sezonie jako zwyciezca tej edycji LM to zrozumiem te potrzebe nowych wyzwan, w nowym srodowisku. ale poki co druzyna awansowala do fazy pucharowej, ma szanse cos zmienic w ukladzie europejskiej czolowki a juz rzesza doradcow wmawia chlopakowi ze szkoda jego czasu bo to przeciez TYLKO BORUSSIA.

kiedys Maradonie nie uwlaczalo ze byl "tylko" w Napoli a Matthaeusowi ze w Interze Mediolan, a przynajmniej nikt im tego nie wmawial...W latach kiedy byli praktycznie najlepszymi pikarzami swiata grali w klubach ktore co najwyzej swiecily triumfy w pucharze UEFA.
ale widze ze dzisiaj nie ma o czym mowic - najwyrazniej wielu ludziom sie wydaje ze w naszych czasach tylko gra w "mega-hiper przedsiebiorstwie miedzynarodowym" (czyli w Realu, Barcelonie, MU itp.) jest legitymacją dla bycia "prawdziwym pilkarzem". tak jakby inne kluby,nawet te z silnymi tradycjami, to byly karne zakłady pracy dla wyrobów piłkarzopodobnych. smutne.
-
2012/11/25 14:25:26
Panowie o klasie Lewego swiadczy przede wszystkim to ze dyskutujac o poziomie jaki on reprezentuje przytaczacie takie a nie inne nazwiska dla porownania Nazwiska z abosolutnego topu Jezeli nawet troche mu do nich brakuje (jak chca jedni) albo nigdy nie bedzie tak dobry/skuteczny (jak chca drudzy) to jednak o czyms to swiadczy...
-
2012/11/25 14:47:09
@stix
1. Czy polski piłkarz powinien służyć polskiemu klubowi czy niemieckiemu klubowi?
2. Czy polskie kluby będą liczyć się w Europie, jeżeli będą stale okradane z najbardziej wartościowych zawodników? [...]
3. Ja nie proponuję zakazu transferów, Lewandowski może zmienić barwy klubowe, ale dlaczego Lewy ma grać w Borussii, a nie w Lechu?


Dobra, poddaje się... "czy polski piłkarz powinien służyć polskiemu klubowi czy niemieckiemu?"
z kim ja tu dyskutuje...

A tak na marginesie to jak się Lewandowski dowie że tak solidnie uargumentowałeś jego nieprzydatność dla polskiej piłki to na pewno odda połowę swojej wypłaty na szkolenie polskiej młodzieży i ogólnie ufunduje nam drugi stadion narodowy.

Do czego to doszło już nie można być dobrym piłkarzem i robić swoje. Teraz będąc w Polsce piłkarzem trzeba przysługiwać się wspólnemu dobru polskiego narodu. Towarzyszu Lewandowski, pomożecie...?
-
2012/11/25 15:40:45
1. Czy polski piłkarz powinien służyć polskiemu klubowi czy niemieckiemu klubowi?

O dżizas! Wyłącz "Krzyżaków" i wróć do rzeczywistości.

@patxi

Ja ma w tej kwestii ten sam pragmatyczny punkt spojrzenia co Airborell - chciałbym jeszcze trochę pocieszyć oko dobrą grą polskiego napastnika w dobrym europejskim klubie. I też mam pewnie tą samą obawę (uzasadnioną racjonalnymi przesłankami), że w MU, Chelsea czy gdziekolwiek gdzie go obecnie media wciskają sobie nie poradzi.
-
2012/11/25 16:04:19
Dzisiaj w Krakowie na turnieju rocznika 2003,warszawska szkółka Barcelony przegrała ze Śląskiem Wrocław 2:3 (w karnych) .To pierwsze historyczne zwycięstwo Śląska nad Barceloną-brawo :)))))
-
2012/11/25 16:15:24
Smolarek szaleje we Wrocławiu (dobrze, że nie w Dortmundzie). A wszedł na boisko dopiero w 46 minucie. Hajto nie bądź głupcem, wstawiaj Ebiego od początku. Fornalik patrz i wyciągaj wnioski.
www.youtube.com/watch?v=m6JujnIUQW4
-
2012/11/25 16:22:24
To nawet nie o to chodzi, czy sobie "poradzi". Będzie tam zawodnikiem rotacji, może przebije się do pierwszego składu - ale raczej nie będzie taką gwiazdą jak w Dortmundzie. Gdyby dzięki temu mógł osiągnąć większe sukcesy drużynowe - proszę bardzo. Ale jakich sukcesów drużynowych nie może osiągać w BVB?
-
2012/11/25 16:22:55
Stix, jesteś niekonsekwentny. Smolarek powinien przecież całą karierę grać w Feyenoordzie. A jeśli w którymś polskim klubie, to po ojcu w Widzewie.
-
2012/11/25 16:31:49
@airborell
"To nawet nie o to chodzi, czy sobie "poradzi". Będzie tam zawodnikiem rotacji, może przebije się do pierwszego składu - ale raczej nie będzie taką gwiazdą jak w Dortmundzie."

Skad takie zalozenie?
-
2012/11/25 16:37:29
@wroblon
Rooney (gwiazda), Van Persie (dopiero kupiony król strzelców ligi), Wellbeck (bardzo dobry i perspektywiczny Anglik) i Hernandez (super-rezerwowy). Jak nic Robert przyjdzie i posadzi dwóch z nich na ławkę, a jednego na trybuny.
-
2012/11/25 16:41:19
Welbeck to w dodatku wychowanek Gdzies juz pisalem ze w Utd nie ma Lewy szans Nie przy obecnym skladzie napadu...
-
2012/11/25 16:51:05
@dziaam
van Persie niedlugo trzy dychy na karku, w dodatku lamliwy, Rooney nie musi grac na szpicy, a z Hernandezem/Welbeckiem Robert moze spokojnie walczyc o pierwszy sklad. Zreszta Ferguson rotuje z przodu na okraglo, wiec ciezko zdefiniowac kto tak naprawde gra w wyjsciowej jedenastce. Zeby nie bylo, ja sam fanem transferu do ManU nie jestem, ale nie zakladajmy z gory ze Lewy "moze sie przebije".
-
2012/11/25 16:57:06
No właśnie, walczyłby z Welbeckiem i Hernandezem, bo Rooney i VP grają we wszystkich ważnych meczach. Drużyna potrzebuje 4 środkowych napastników, każdy dodatkowy zabiera miejsce komuś z innej pozycji. Transfer Lewandowskiego do MU to pomysł idiotyczny z punktu wodzenia obu zainteresowanych stron.
-
2012/11/25 17:00:06
Rooney to nie jest srodkowy napastnik, VP jest kontuzjogenny.
-
2012/11/25 17:12:13
Rooney to nie jest srodkowy napastnik

Jak chce to jest. W dodatku wciąż jeszcze trochę lepszym, niż Lewandowski.

VP jest kontuzjogenny

Iść do klubu licząc na kontuzję głównego napastnika? Kupować Lewandowskiego za 20 baniek na wypadek kontuzji RVP? Która z tych decyzji nie jest Twoim zdaniem idiotyczna?
-
2012/11/25 17:20:37
"Jak chce to jest"

To nie jest kwestia jego chciejstwa, tylko Fergusona. Coraz rzadziej gra na szpicy

"Iść do klubu licząc na kontuzję głównego napastnika? Kupować Lewandowskiego za 20 baniek na wypadek kontuzji RVP?"

To jest idiotyczne interpretowanie decyzji. Lewy idzie do ManU by wygryzc innych ze skladu, klub kupuje Lewego bo a) jest dobry i wart 20 baniek b) VP to zdrowotna tykajaca bomba. Zreszta, jak pisalem wczesniej, sila ManU jest rotacja, tam nie ma zelaznych jedenastek.
-
2012/11/25 17:25:24
VP nie miał żadnej poważnej kontuzji od dwóch lat.

Pomijając to, co napisał dziaam: w Dortmundzie Robert może własnonożnie (z pomocą kolegów oczywiście) doprowadzić klub na najwyższy poziom (przypominam: dwa i pół roku temu, gdy przychodził do Borussii, była ona bundesligowym średniakiem, dla której szczytem aspiracji był awans do Ligi Europy. Dziś jest dwukrotnym mistrzem Niemiec i drużyną z potencjałem na przynajmniej półfinał LM - oto miara skoku). W United przyszedłby na gotowe.
-
2012/11/25 17:37:31
@airborell
"w Dortmundzie Robert może własnonożnie (z pomocą kolegów oczywiście) doprowadzić klub na najwyższy poziom"

A w ManU moze dwa razy z rzedu wygrac Lige Mistrzow i rozwinac sie dwa razy szybciej niz w Borussi. A Borussia z kolei po np osiagnieciu polfinalu w tym roku sprzeda polowe pilkarzy i Lewy zostaje na lodzie.

Twoja opinia vs moja opinia - tyle.
-
2012/11/25 17:45:17
@wroblon
Twoja opinia vs moja opinia

Jasne, ale Twoja jest bez sensu pod wieloma względami.
-
2012/11/25 17:45:27
Ja myślę, że nie da się określić jaki klub, byłby najlepszy w przyszłym roku dla Lewandowskiego, bo nie wiadomo jeszcze gdzie będzie trenerem Klopp.

Moim zdaniem od dwóch lat Borussia gra najlepszą piłkę na świecie. To taka speedy-taka. Ten pomysł na grę chwilami przerasta swoich wykonawców i wymaga ciągłej praktyki, dlatego zapewne Borussia nie potrafi sobie z nim do końca poradzić w pierwszej części sezonu - ale po osiągnięciu pewnego stopnia zgrania (zwłaszcza tych bilardowych akcji trójkowych z piłką strzelaną pod pachą przeciwnika) staje po prostu poza zasięgiem rywali. Nie dała sobie rady w Lidze Mistrzów, bo nie była jeszcze w pełnej dyspozycji. Tym razem udało się, bo zdązyli z perfekcją na pierwszy mecz Realem i wierzę, że wiosną będą działy się rzeczy wielkie.

Ja wolałbym, żeby i Klopp i Lewandowski zostali w Dortmundzie.




-
2012/11/25 17:46:13
A w ManU moze dwa razy z rzedu wygrac Lige Mistrzow i rozwinac sie dwa razy szybciej niz w Borussi. A Borussia z kolei po np osiagnieciu polfinalu w tym roku sprzeda polowe pilkarzy i Lewy zostaje na lodzie

Ciekawe niby, czemu miałaby sprzedać, skoro poza Lewym (i bodaj Schmelzerem, ale nie ma wątpliwości, że on podpisze) wszyscy mają długoterminowe kontrakty, żaden nie chce odchodzić, a klub jest w bardzo zdrowej sytuacji finansowej.

Jak już coś wymyślasz, to wymyślaj z sensem.
-
2012/11/25 17:58:12
@dziaam

"Jasne, ale Twoja jest bez sensu pod wieloma względami"

Dlaczego? Dlaczego wiekszy sens ma teoria, w ktorej Lewandowski, biorac pod uwage jego rozwoj, potencjal i sposob gry, nie przebija sie do pierwszego skladu ManU? To, ze Ty uwazasz, ze masz racje, nie znaczy ze piszesz sensowniej.

"Ciekawe niby, czemu miałaby sprzedać, skoro poza Lewym (i bodaj Schmelzerem, ale nie ma wątpliwości, że on podpisze) wszyscy mają długoterminowe kontrakty, żaden nie chce odchodzić, a klub jest w bardzo zdrowej sytuacji finansowej. "

Borussia w idealnym swiecie nie chce sprzedac Lewandowskiego, ale musi, bo tego chce pilkarz. Jesli Borussia odniesie sukces to przyjda kluby z duza kasa, i mysle ze wtedy znajdzie sie kilku, ktorzy za ta kasa i za tymi klubami beda chcieli pognac. Dlugoterminowe kontrakty tutaj nie maja nic do rzeczy. Wystarczajaco z sensem dla Ciebie?

-
2012/11/25 18:07:44
@wroblon
Dlaczego?

Pisałem, ale powtórzę: rozmawiamy o klubie z chyba najpełniej obsadzonym atakiem na świecie. Sam piszesz, że Lewandowski miałby liczyć na kontuzję VP i rotację Fergusona. To pierwsze jest idiotyczne i z punktu widzenia Lewandowskiego, i samego klubu (z jednej strony idzie się tam, gdzie jest szansa grać regularnie, z drugiej - nie ma sensu mieć tylu środkowych napastników). Do tego rotacja w ważnych meczach właściwie nie obejmuje VP i Rooneya.
-
2012/11/25 18:21:19
Borussia w idealnym swiecie nie chce sprzedac Lewandowskiego, ale musi, bo tego chce pilkarz. Jesli Borussia odniesie sukces to przyjda kluby z duza kasa, i mysle ze wtedy znajdzie sie kilku, ktorzy za ta kasa i za tymi klubami beda chcieli pognac.

Ja przypominam, że już były składane kluby i na Hummelsa, i na Goetzego, i na Lewandowskiego zresztą też. I dwaj pierwsi podpisali długoterminowe kontrakty.

Co do tych klubów z dużą kasą - piszesz, jakby BVB była jakimś ubogim klubikiem z kiepskiej ligi. Powtórzę: w sezonie 2011/12 będą zapewne (Deloitte jeszcze nie ogłosili nowej klasyfikacji) gdzieś koło dziesiątego miejsca w Money League, w sezonie 2012/13 pójdą jeszcze wyżej - choćby dzięki kasie z LM. Klubów, które rzeczywiście są w tej chwili zdecydowanie od nich bogatsze, są cztery: Real, Barca, MU i Bayern (nie liczę zabawek szejków, bo to się dzięki FFP skończy). Ale i im Borussia sprzedaje tylko wtedy, kiedy musi (Sahin - klauzula, Kagawa - ostatni rok kontraktu).
-
2012/11/25 18:22:58
"składane oferty" na Hummelsa i Goetzego miało być.
-
2012/11/25 18:23:26
@dziaam
"rozmawiamy o klubie z chyba najpełniej obsadzonym atakiem na świecie"

Z brzegu: City: Balotelli/Dzeko/Tevez/Aguero. Bayern: Gomez/Muller/Mandzukic/Pizarro

"Sam piszesz, że Lewandowski miałby liczyć na kontuzję VP"

Nic takiego nie pisalem.

"Do tego rotacja w ważnych meczach właściwie nie obejmuje VP i Rooneya."

Lewandowski moze grac jednoczesnie z VP i Rooneyem na boisku.

-
2012/11/25 18:24:05
Zastanawiając się nad sensem/bezsensem potencjalnych manewrów Lewandowskiego z punktu widzenia konkurencji jaką może zastać w nowym zespole, proponuję zwrócić uwagę na fakt, iż każdy dotychczasowy jego transfer wiązał się z przyjściem do klubu w roli zmiennika/gracza na przyszłość. Najpierw wchodził z ławki za Rengifo, który był solidnym piłkarzem, potem zmieniał Barriosa, który był więcej niż solidnym napastnikiem. Obu dość szybko pożegnało się z klubami, ustępując mu miejsca. Oceniając w miarę trzeźwo postępy jakie robi, wejście z poziomu ponad Barriosem do poziomu ponad Wellbeckiem/Hernandezem w przypadku transferu do United nie wydaje się być szczególnie skomplikowanym procesem.

W żaden sposób nie potrafię się wcielić w jego postać i postarać się wyobrazić jakie myśli kłębią się w jego głowie. Czy faktycznie zależy mu na zmianie ligi? A może jego menago prowadzi gierkę mającą na celu ugrać swemu mandantowi jak najlepszy kontrakt w BVB, prowizję wówczas również zgarnie przyzwoitą. Niezależnie od poprawnej odpowiedzi chwała Lewemu za to, że można o nim tyle mówić, że można się spierać czy pozostanie w jednym z najlepszych obecnie klubów na świecie w roli kluczowego snajpera jest lepszym rozwiązaniem niż transfer do innego świetnego klubu by o podobną rolę walczyć.

Kwestie nacjonalistyczno-krzyżackie wzbudziły we mnie szczerą chęć utulenia ich twórcy.
-
2012/11/25 18:24:50
@airborell

"Co do tych klubów z dużą kasą - piszesz, jakby BVB była jakimś ubogim klubikiem z kiepskiej ligi."

Nie twierdze ze BVB to ubogi klubik. Pisze tylko, ze jest troche klubow, ktore moga zaoferowac pilkarzom Borussi wyzsze pensje.
-
2012/11/25 18:46:27
Balotelli/Dzeko/Tevez/Aguero. Bayern: Gomez/Muller/Mandzukic/Pizarro

Super. Któryś z tych klubów planuje wydać 20 M na piątego napastnika?
-
2012/11/25 18:51:59
Oceniając w miarę trzeźwo postępy jakie robi, wejście z poziomu ponad Barriosem do poziomu ponad Wellbeckiem/Hernandezem w przypadku transferu do United nie wydaje się być szczególnie skomplikowanym procesem.

I gdzie wówczas ląduje? Za Van Persiem. Czy on jest Chamakhiem, żeby jarać się taka perspektywą?
-
2012/11/25 18:53:38
No z tego co slyszalem, jest zainteresowanie z City Lewandowskim.
-
2012/11/25 18:59:48
Poza tym ManU tez ma wg Ciebie czterech napadziorow w rotacji, a jednak z ich stron tez jest zainteresowanie. Wiec o czym to swiadczy? Ze wlasciciele/menadzerowie tych klubow sa glupsi od Ciebie?
-
2012/11/25 19:09:51
Po pierwsze, nie słyszałem nic oficjalnie, a plotki to chodzą nawet jeszcze ciekawsze. Po drugie, jak kogoś kupią, to i kogoś sprzedadzą.
-
2012/11/25 19:14:16
No to skoro jak kupia to sprzedadza to, idac Twoim tokiem rozumowania, zgodzisz sie, ze nagle Lewandowskiemu zniknie jeden konkurent w ataku?
-
2012/11/25 19:19:00
Co do przymierzają Lewandowskiego do MU i krytyków, którzy twierdzą że poziom nie ten, bo Lewy tylko nogę dostawia, nie drybluje i w ogóle jakiś taki drewniany jest. Był kiedyś w United taki jeden drewniany snajper, który nie kiwał się za grosz, a gola spoza pola karnego nie strzelił nigdy w życiu. Większość jego goli to było typowe dostawianie nogi, a na to dostawianie nogi grała w zasadzie cała drużyna. Goli nastrzelał w sumie 150, a nazywał się Ruud van Nistelrooy :)
-
2012/11/25 19:27:28
zgodzisz sie, ze nagle Lewandowskiemu zniknie jeden konkurent w ataku?

W MU? Nie zgodzę się, bo moim zdaniem są ze swojej czwórki zadowoleni. Prędzej Chelsea albo City zechcą zrobić wzmocnienie, lub wymianę.
-
2012/11/25 19:32:15
Sprzedawczyki w C+. Już zdążyli przehandlować Milika do Bundesligi. Następny będzie pewnie Kosecki. Odebrać im polskie paszporty.
-
2012/11/25 19:37:40
Większość jego goli to było typowe dostawianie nogi, a na to dostawianie nogi grała w zasadzie cała drużyna. Goli nastrzelał w sumie 150, a nazywał się Ruud van Nistelrooy :)

Tylko że akurat MU dziwnym trafem po jego przyjściu przestał odnosić sukcesy, a zaczął je odnosić po jego odejściu.
I nie, Lewy jest napastnikiem kompletnie nieporównywalnym pod względem stylu gry do Van The Mana.

zainteresowanie City

City to jest klub, który stać na to, żeby kupić Adebayora za 25 milionów funtów, płacić mu 700 tysięcy miesięcznie, po czym wypożyczyć do bezpośredniego rywala nadal pokrywając część pensji. Żaden rozsądny i myślący z sensem o swojej karierze (a nie tylko o kasie)napastnik tam nie pójdzie. (Chociaż na miejscu Borussii łyknąłbym deal Lewy za Dżeko z dopłatą - pytanie, ile Dżeko by sobie zażyczył pensji).
-
2012/11/25 19:39:30
airborell --> nieporównywalny, bo? A sukcesów MU wtedy nie odnosiło, bo "pokolenie '92" weszło w przesilenie i zmiany zajęły kilka lat.
-
2012/11/25 19:46:28
nieporównywalny, bo?

Bo jest równie podobny stylem co do Ronaldinho.
-
2012/11/25 19:54:23
Bo to są napastnicy kompletnie innych stylów. To tak, jakby porównywać Inzaghiego do Drogby.

A o wpływie stylu RvN na brak sukcesów MU czytałem u Coxa:
www.zonalmarking.net/2010/02/21/how-the-2000s-changed-tactics-6-the-death-of-the-poacher/
-
2012/11/25 20:04:41
Ruud strzelil raz gola zza pola krnego Wiem bo ogladalem :D (mowie o okresie Jego gdy w Utd)
-
2012/11/25 20:09:29
Ruud strzelil raz gola zza pola krnego

Bramkarz wyszedł tak daleko? :)
-
2012/11/25 20:47:55
dziwne, bo w FIFie to mi RvN strzelał gola za golem zza szesnastki ;-)
-
2012/11/25 21:50:17
Po naszych pogaduchach z angielskimi specami od handlu siłą roboczą:
MU - nierealne;
MC, Chelsea - nieprawdopodobne;
Arsenal, Liverpool, Tottenham - jedyni kandydaci, innych odstraszy pensja.
-
2012/11/25 22:00:35
Arsenal, Liverpool, Tottenham - jedyni kandydaci, innych odstraszy pensja.

I w żadnym przypadku nie byłby to awans sportowy, a wręcz przeciwnie.
-
2012/11/25 22:11:14
@rafal
"MC, Chelsea - nieprawdopodobne"

Jakis konkretny powod?

@airborell
"I w żadnym przypadku nie byłby to awans sportowy, a wręcz przeciwnie"

Tutaj pelna zgoda, chociaz w takim Liverpoolu moglby cos budowac z Rodgersem, tak jak z Kloppem w Borussii.
-
2012/11/25 22:48:19
w takim Liverpoolu moglby cos budowac z Rodgersem, tak jak z Kloppem w Borussii

Mimo atencji do Czerwonych, zapytam: co miałby tam budować takiego, czego nie ma lub nie mogłoby być w Dortmundzie?

Chelsea - nieprawdopodobne

Nie żebym pchał Lewego do drużyny w trakcie ciężkiej przebudowy, ale czy poza Torresem jest tam jakiś powód czyniący to nieprawdopodobnym?
-
2012/11/25 22:51:43
@bartoszcze
"Mimo atencji do Czerwonych, zapytam: co miałby tam budować takiego, czego nie ma lub nie mogłoby być w Dortmundzie?"

Nic, nigdzie nie twierdze, ze mialoby to byc cos lepszego, ot ciekawy projekt i wizja gry w ataku z Suarezem, tyle.
-
2012/11/25 22:53:58
Odnośnie transferu do MC: niech mi ktoś mądry powie po cholerę się pchać do klubu, który w ostatnich 2 latach nie wyszedł z grupy LM i w ciągu najbliższych 2 lat również z niej nie wyjdzie (o ile się w ogóle do tej LM dostanie)? Na czym w tym wypadku polega tzw. awans sportowy?
-
2012/11/25 22:55:30
@bartoszcze, wroblon
Chelsea będzie kupowała już zimą, a Lewandowski jest spalony w Lidze Mistrzów. Falcao nie jest spalony. No i w latynoskie towarzystwo lepiej się wkomponuje (to już moja uwaga).
Oczywiście mówię o sytuacji na dziś, jutro może się wiele zmienić. Np. Mancini out, a za nim Balotelli out, a wtedy Lewandowski in, bo czterech napastników trzeba mieć, nawet gdyby każdy kosztował miliard.

@airborell
I w żadnym przypadku nie byłby to awans sportowy, a wręcz przeciwnie.
To jasne jak lico Iniesty, ale dlaczego zignorowałeś pytanie? Mnie 'naprawdę' ciekawi, po co wmawiasz mi dziwaczne przekonania, których nie głoszę.
-
2012/11/25 23:14:57
Ja Ci nic nie wmawiam, po prostu zapytałem (zasugerowany punktem 3. Twojej notki).
-
2012/11/25 23:16:44
Chelsea będzie kupowała już zimą, a Lewandowski jest spalony w Lidze Mistrzów

Optymistycznie zakładają, że spalenie w Lidze Mistrzów będzie dla nich w styczniu istotnym kryterium.
-
2012/11/25 23:22:24
@airborell, wroblon, bartoszcze
Sorry, wstukiwałem w trakcie milan - juve i pomieszało mi się wszystko ze wszystkim. Chelsea na szczycie listy ma Falcao i Cavaniego.

@airborell
A co trzeci punkt notki mówi o moich preferencjach?
-
2012/11/25 23:22:47
Chelsea będzie kupowała już zimą, a Lewandowski jest spalony w Lidze Mistrzów. Falcao nie jest spalony.

Jeśli Juventus nie przegra w Doniecku, to chyba Falcao będzie dla nich spalony?
(wieczorna wprawka z logiki)

PS. Messi chyba przegonił ;-)
-
2012/11/25 23:25:28
Mówi o potencjalnej kwocie transferowej i sugeruje podjarkę perspektywą spektakularnego transferu.

(Nie wiem, czemu tak się oburzasz. Zapytałem, zdementowałeś, nie ma sprawy).
-
2012/11/25 23:35:31
koledzy, nie gniewajcie sie, ale widok Lewego w koszulce CFC jest jeszcze mniej prawdopodobny niz awans Polaków z grupy na Euro.
skąd czerpiecie tyle optymizmu? bo szczerze zazdroszczę. to tylko patriotyzm, czy coś więcej? moze na miejscu Lewego w BVB rownie dobry bylby Grant Holt albo ten gosciu z Bragi, co ma 5 goli w LM???
mnie rozwoj Lewego powalil na łopatki, jest gwiazdą zajebistego klubu (pewnie zaden rodak nie dórowna mu w tej 10latce) ale - sorry - wciąż mam ograniczenia, aby wyobrazić sobie i zestawić Roberta z Aquero, Tevezem RVP itp itd. nawet z Huntellarem jeszcze mialbym klopot. ze jest gorszy od Lewego.
Przyszedł Reus do BVB i tez swietnie wyglada, wali bramki, nota bene tez dla reprezentacji.
ktoś tu mądrze napisal - sam fakt, ze Lewy (nie mający w sobie krzty artysty) jest zestawiany z Messim to już powód do kosmicznej dumy.
inna sprawa ze ktoś inny dworowal sobie z RvN. pamietam jego czas. kurde, nie chce sie narażac na zjebki, ale do jego poziomu Lewy nigdy sie nie zbliży.
-
2012/11/25 23:39:49
sugeruje podjarkę perspektywą spektakularnego transferu

Ja w tym podjarki nie odczułem (za silny wpływ Ac10? :-D), raczej logiczną sugestię, że jeśli Dżeko poszedł za X, to przy podobnych parametrach Lewy też powinien za cirka ebałt tyle pójść.
-
2012/11/26 08:38:57
skąd czerpiecie tyle optymizmu?

Jakiego optymizmu?

bo szczerze zazdroszczę. to tylko patriotyzm, czy coś więcej? moze na miejscu Lewego w BVB rownie dobry bylby Grant Holt albo ten gosciu z Bragi, co ma 5 goli w LM???

Ja tam osobiście uważam, że sukcesy Lewandowskiego wynikają tak w trzech czwartych z systemu gry BVB. Ale zdajesz sobie sprawę, że tak możesz powiedzieć o prawie każdym napastniku?

Zresztą Lewy i tak do Chelsea bardziej pasowałby niż Torres.
-
2012/11/26 09:53:57
@stix, robisz się co raz zabawniejszy. Sprawdź jakich klubów byli zawodnikami Lato i Szarmach gdy zdobywali srebro na MŚ'82. Co robi w tym zestawieniu Ebi to już w ogóle nie wiem. Co nasza myśl szkoleniowa ma z nim wspólnego?
Wiadomo, że za komuny nie pozwalano zawodnikom wyjeżdżać przed 30-tką. Komuno wróć?
-
2012/11/26 10:05:50
@aapa
Stix jest taki zawsze i wszędzie. Weź na to poprawkę.