Blog > Komentarze do wpisu

Sport tylko dla prawdziwych kobiet

Zapraszam do mojego cotygodniowego felietonu, który ukazuje się w poniedziałkowej "Gazecie Sport", tym razem zainspirowanego awanturą wokół złotej biegaczki Caster Semenyi. Kto ciekawy, niech kliknie tutaj.

niedziela, 23 sierpnia 2009, rafal.stec
Komentarze
2009/08/23 23:52:57
bardzo dobry felieton. jestes wrazliwym czlowiekiem, Rafale.
pozdrawiam
-
2009/08/23 23:56:29
Jest znacznie prostsze rozwiązanie, spełniające kryteria politycznej poprawności, trendy i na czasie - należy znieść podział na płcie w zawodach sportowych i dwa osobne komplety medali.

Przecież kobiety niczym się nie róznią od mężczyzn i chcą tylko równouprawnienia.
-
2009/08/24 00:36:44
"Na szczęście dla naszych żon, matek, sióstr i kochanek wprowadziliśmy parytety, po dżentelmeńsku zapraszamy je na niemal wszystkie igrzyska i bez wypominania czegokolwiek rozdajemy te same medale za osiągnięcia, które po prawdzie na medale nie zasługują."
Taaa, rzeczywiście niezły szowinistyczny komentarz...
-
2009/08/24 02:22:47
Zgadzam się z przedmówcą, czy też raczej z przedmówczynią. Felieton bardzo dobry, ale akurat to zdanie jest niezbyt fortunne :)
-
2009/08/24 08:56:35
posługując się spamem zareklamuję pewnego, nowopowstałego bloga, nasiąkniętego filozoficznym pesymizmem:
anna-rzyska.blogspot.com/
-
2009/08/24 10:06:07
Felieton jak zwykle bardzo dobry, ale sprawa jest cholernie trudna. Sam nie wiem co należy zrobić. Ciekawe w której kategorii wystartuje w Londynie?
Swoją drogą to w stolicy Anglii przygotowania idą w niesamowicie szybkim tempie. Sami zobaczcie: trelik.blox.pl/html
-
2009/08/24 10:45:56
Mnie tekst Rafała przypomniał jeden z odcinków Dr.House:) kiedy supermodelka ostatecznie okazała się być ukrytym hermafrodytą chorym na raka ukrytego jądra..
-
2009/08/24 12:52:12
"Na szczęście dla naszych żon, matek, sióstr i kochanek wprowadziliśmy parytety, po dżentelmeńsku zapraszamy je na niemal wszystkie igrzyska i bez wypominania czegokolwiek rozdajemy te same medale za osiągnięcia, które po prawdzie na medale nie zasługują."
Taaa, rzeczywiście niezły szowinistyczny komentarz...


juz cholera szowinizmem jest w tym calym rownouprawnieniu stwierdzac, ze kobiety maja slabsze geny od mezczyzn? do czego to doszlo..
-
2009/08/24 13:53:48
Gratuluje, najlepszy felieton w gazecie od czasów Pana Zdzisława Ambroziaka
-
2009/08/24 14:25:06
@szeryf65

"juz cholera szowinizmem jest w tym calym rownouprawnieniu stwierdzac, ze kobiety maja slabsze geny od mezczyzn? do czego to doszlo..'

Ehm mam wrażenie, że nie chodzi tu o fakt iż kobiety są fizycznie słabsze od mężczyzn, bo jest to oczywistość, tylko o zawarte w tym zdaniu stwierdzenie, że mężczyźni robią kobietom łaskę, na którą one w ogóle nie zasługują pozwalając im brać udział w zawodach i jeszcze je za to nagradzając. IMHO jeśli to nie sarkazm (nie mam pewności, szczerze mówiąc, bo wiadomo jak to jest w sieci), to faktyczne pan Stec bardzo szeroko pojechał.
-
2009/08/24 14:36:28
no ale w koncu jakie rozwiazanie Pan proponuje?

jesli nic sie nie zrobi, to wystarczy, ze sie jakis sredni biegacz wypudruje i juz ma zloto w garsci.

tez uwazam, ze ten problem to niezly kamyczek do ogrodka feministek. w koncu jaka roznice w biegu na 100 metrow ma zawartosc spodni? to dyskryminacja kobiet, ze kaze im sie biegac oddzielnie ;-).
-
2009/08/24 14:53:32
@ingaga1985
"Na szczęście dla naszych żon, matek, sióstr i kochanek wprowadziliśmy parytety, po dżentelmeńsku zapraszamy je na niemal wszystkie igrzyska i bez wypominania czegokolwiek rozdajemy te same medale za osiągnięcia, które po prawdzie na medale nie zasługują."
Taaa, rzeczywiście niezły szowinistyczny komentarz...

Ty pierw upewnij się czy to czyżby czasem nie ironia albo sarkazm, zanim kogoś obrzucisz szowinistycznym gównem.
-
2009/08/24 16:20:16
DLa mnie jest to obrzydliwie ograniczony az do bolu SZOWINIZM MESKI
Roznice Plci to nie sa zadne parytety, to ze kiedys mezczyzni bardziej wykorzystywali swoja przewage nad slabsza plcia tez moim zdaniem autora nie tlumaczy

obrzydlistwo, to moja ocena

sport paraolimpijski tez nie jest zadnym parytetem, a paraolimoijczykow w sporcie open to w ogole nigdy bysmie nie zobaczyli

gdybym mial wsytawac oceny to bym postawil kilka pal bo jedna to za malo a to ze jest tyle pozytywnych wpisow jest raczej przerazajace i zdumiewa tylko, ze przy takim zacofaniu jest jeszcze rownouprawnienie plci

a to ze kobiety musza czasami rywalizowac z mezczynzami udajacymi kobiety to TYLKO utrydnia ich rywalizacje

To wstyd dla mezczyzny ze porownuje sie z kobietami i chcialby z nimi rywalizowac i cieszyc sie ze swojej wynikajace z pzryrodzenia przewagi. MOIM NEDZNYM ZDANIEM WSTYD I HANBA
-
2009/08/24 16:30:38
"Na szczęście dla naszych żon, matek, sióstr i kochanek wprowadziliśmy parytety, po dżentelmeńsku zapraszamy je na niemal wszystkie igrzyska i bez wypominania czegokolwiek rozdajemy te same medale za osiągnięcia, które po prawdzie na medale nie zasługują."
oczywista sprzecznosc w jednym zdaniu, wypominanie przez niewypominanie, wstretne
a moze to panie zyja z Laski mezow , ojcow, braci i kochankow na tym swiecie?
-
2009/08/24 16:34:56
@ingaga
Taaa, rzeczywiście niezły szowinistyczny komentarz.
Szowinistyczny, a jakże. Szowinizmu w nim mniej więcej tyle, ile w Twoim najświętszym oburzeniu poczucia humoru:-)

@fidelrulez
Doprecyzujesz, co w cytowanym zdaniu niefortunne? I dlaczego?

@kolofsson
Przecież napisałem, co proponuję. Najprostsze, ostre kryterium. Na razie to wygląda tak, że współczesny sport hoduje dziewczyny - rękami trenerów rodzaju męskiego zresztą - na chłopaków, by potem im niewystarczającą kobiecość wytykać, a w przypadkach skrajnych się nad ofiarami nowoczesności znęcać. Jak nad naszą Semenyą. Ja w Berlinie naprawdę widziałem wiele zawodniczek, wokół których można by zacząć podobną dyskusję. Ale dyskusji nie ma, bo nie są tak znakomite, jak erpeanka.
-
2009/08/24 17:09:30
@rafal.stec

Niefortunna jest zawarta w tym zdaniu sugestia, jakoby osiągnięcia sportowe kobiet nie zasługiwały na medale z uwagi na to, że uzyskiwane przez nie wyniki i rezultaty są słabsze od tych, które uzyskują mężczyźni. A jeśli już te medale dostają, to rzekomo tylko dlatego, że my, mężczyźni, robimy im łaskę (w domyśle: gdyby nie nasze dobre maniery i wychowanie, tych medali w ogóle by nie było).

Nie wiem jak inni się na tę kwestię zapatrują, ale w moim odczuciu trochę nieładnie to ująłeś (chyba że to miała być ironia albo sarkazm, wtedy oczywiście się kajam), wyszło trochę tak (choć pewnie niecelowo), jakbyś lekceważył sport kobiecy. Oczywiście nie ma sensu, aby z tego powodu wszczynać tu jakąś antyszowinistyczną krucjatę - po prostu użyte przez Ciebie sformułowanie mi się nie podoba, i tyle :)
-
2009/08/24 17:58:48
Jesli to mialobyc poczucie humoru to dla mnie jest ono bardzo ponure!

dokladnie tak samo ponure jakim ostatnio wykazal sie Ojciec Rydzyk wobec Franciszkanina a ktore tak bardzo naglosnione zostalo przez media

jaka tu sprawiedliwosc?
-
2009/08/24 18:24:55
dokladnie tak samo ponure jakim sie wykazal Korwin - Mikke wobec niepelnosprawnego dziecka, On z kolei nie chial by dzieci uposzledzone chodzily do tych samych szkol, ktorego skad inad cenie za niezaleznosc sadow,

czy jakim sie wykazal Andrzej Lepper wobec kobiet lekkich obyczajow,

i bardziej ponure niz pani minister ktora wytropila geja wsrod teletubisiow

jakos gazecie wyborczej nie bylo wtedy do smiechu:)
-
2009/08/24 18:32:06
Jeszcze raz się sprawdziło, że lepiej w Internecie z sarkazmem i ironią nie przesadzać, bo można tylko się wkopać. Ogólnie zgadzam się z fidelrulez, że ostatecznie wyszło bardzo niefortunnie.
-
2009/08/24 19:03:29
A ja nie widze totalnie nic zlego w tym zdaniu. Przeciez to sama prawda, a wasz bulwers wyglada jakby Rafał tam napisal o tym, ze mezczyzni sa lepsi od kobiet jako ludzie, a napisal przeciez o sporcie. W mediach jest lansowany obraz kobiety, ktora jest niezalezna i nie chce zadnych parytetow, bo jest lepsza menedzerka, lekarka itp. itd., a tu nagle bulwers, ze ktos smial przypomniec, ze w sporcie sa parytety.

To wstyd dla mezczyzny ze porownuje sie z kobietami i chcialby z nimi rywalizowac i cieszyc sie ze swojej wynikajace z pzryrodzenia przewagi.

Tak, cieszymy sie i radujemy, bo mamy lepsze czasy na setke \o/ i mocniej walimy pilke tenisowa z rakiety. i dalej dzielmy sobie swiat na mezczyzn i kobiety
-
2009/08/24 19:11:36
Rozgraniczamy sport męski i kobiecy z oczywistych powodów. Nie ma co tu się rozwodzić nad tym, dlaczego w praktycznie każdym sporcie, nawet tak niefizycznym jak szachy czy snooker, kobiet w ogóle nie ma w czołówce, a pojedyncze wyjątki potwierdzają regułę. Przyczyny takie są i fizyczne i społeczne i mentalne i nawet natury seksualnej (kobiety dużo łatwiej ulegają zwycięzcom, więc na zasadzie sprzężenia zwrotnego faceci bardzo chcą być zwycięzcami. Faceci tak nie mają). Cenie sport kobiecy i właśnie dlatego uważam, że powinien być pozbawiony wątpliwości. Przecież nie od dziś wiadomo, że można zmienić płeć, nie od dziś wiadomo, jak testosteron działa na kobiety. Myślę, że znaleźliby się faceci gotowi pójść na to za cenę morza pieniędzy i sławy.
Zawodniczka z RPA zdeklasowała rywalki, więc naturalne jest, że ludzie początkowo są nieufni. W rzeczywistości w końcu dużo częściej widuje się szwindle niż cuda.
Reasumując - nie rozumiem Twojego sarkazmu, Rafale. Nikomu przecież nie przeszkadza, że jest brzydka czy mało kobieca, przeszkadza wątpliwość, czy wygrała uczciwie.
-
2009/08/24 19:14:37
@szeryf65

Wyjaśnię raz jeszcze: (abstrahując od tego czy sarkazm czy nie) nikt się nie zbulwersował tym, że napisano iż mężczyźni są lepsi w sporcie (natury nie przeskoczysz) tylko tym, że ze zdania wynika, że mężczyźni robią kobietom łaskę, na którą one nawet nie zasługują z racji swoich słabszych wyników, w ogóle dopuszczając je do jakichkolwiek zawodów sportowych.
-
2009/08/24 19:41:58
szeryf65

nie ma zadnych parytetow jest tyylko naturalna roznica plci

roznice gatunkow tez sie rozroznia, np krowy nie biegaja razem z konmi na wyscigach

sport kobiet jrst inny nieporownywalny i sie go moim zdaniem nie wartosciuje
to ze kobiety sa slabesze nie zonacza ze sa gorsze

a zrownanie kobiet i mezczyz w sporcie oznaczaloby danie mezczyzna pozycji jakie w nie jednym domu ma Tzw, damski boksr!
-
2009/08/24 22:07:39
Stec bzdur, czyli płeć na chłopski rozum
Właściwie nie miałem zamiaru odnosić się do felietonu Pana Rafała Steca, bo jest pewien poziom dyskursu, na który po prostu szkoda czasu. Jeśli jednak zdecydowałem się na krótki komentarz, to tylko dlatego, że jest ów tekst kolejnym dowodem na zatrważającą miałkość poznawczą młodej polskiej inteligencji. Wspomniany felieton nie jest tekstem jawnie złośliwym, szyderczym, czy umyślnie obraźliwym (dostaje się, jak zwykle, feministkom). Jest po prostu głupi tym swojskim, siermiężnym, rodzajem głupoty, który atakuje nas codziennie z każdej strony. Nie oczekuję od dziennikarza sportowego wyżyn intelektualnego wyrafinowania, ale oczekuję horyzontów myślowych nieco szerszych niż sklepienie wiejskiej kaplicy. Bo przecież (zgódźmy się z autorem), jest i zawsze było w sporcie miejsce na "ducha postępowości" (wspieranego udatnie m.in. przez feministki), na kontestowanie nieetycznych praktyk społecznych i politycznych. Niestety, jest w nim również miejsce na dyskryminację, bezsensowną normatywność i zaściankową głupotę.

Pan Stec żyje w tym cudownym, niewinnym świecie, który wymyśliła sobie na własny użytek konserwatywna większość polskiej inteligencji, przesiąknięta kościelnym kadzidłem, radykalnie androcentryczna i obrażona na zbyt "postępowy ", sterroryzowany przez wściekłe feministki Zachód. Niech sobie zniewieściali zachodni dekadenci mówią i robią, co chcą: my tu w Polsce dobrze wiemy, jak się sprawy mają. I tak Pan Stec, z miną wioskowego mędrka, zasypuje nas "faktami", które wydają mu się oczywiste. Oczywiste jest dla niego na przykład to, że sport jest własnością mężczyzn:

Na szczęście dla naszych żon, matek, sióstr i kochanek wprowadziliśmy parytety, po dżentelmeńsku zapraszamy je na niemal wszystkie igrzyska i bez wypominania czegokolwiek rozdajemy te same medale za osiągnięcia, które po prawdzie na medale nie zasługują.


W tym miejscu kobiety (które nota bene są istotne wyłącznie w relacji do mężczyzn jako żony, matki siostry i kochanki) powinny podziękować Panom i Władcom (w tym Panu Stecowi, który dzięki posiadanym genitaliom ma prawo zaliczać się do owych uprzywilejowanych dżentelmenów) za łaskę uczestnictwa w zawodach sportowych. Zaprawdę, jesteśmy wzruszone i wzruszeni tą jakże niezasłużoną szczodrobliwością.

Można domniemywać, że impulsem do napisania omawianego felietonu był etyczny sprzeciw autora wobec upokarzających testów na płeć, którym poddano południowoafrykańską biegaczkę Caster Semenyę. Jest to jedyny impuls, który z autorem podzielam, tak jak podziela go wiele feministek i innych osób o "postępowych" poglądach. Autor szlachetnie piętnuje chamskie dowcipy, które zwróciły jego uwagę w jakimś programie TVN 24 ("brakowało jedynie podanego wprost apelu, by złota medalistka biegu na 800 m wreszcie ściągnęła majtki"). Jednocześnie jednak, o dziwo, zdaje się nie zauważać, że sam w swoim felietonie domaga się w istocie tego samego: ściągnięcia zawodniczce majtek (byle dyskretnie). Bo Stec ma prostą receptę, którą dyktuje mu jego chłopski (bo przecież nie babski) rozum: "masz żeńskie genitalia i czujesz się kobietą, to nią jesteś". Bo przecież baba, jaka jest, każdy (chłop) widzi. Że też nikt na to wcześniej nie wpadł! (Wpadł, wpadł: zanim wprowadzono nowe, bardziej zniuansowane metody weryfikacji płci, zawodniczki musiały paradować nago przed działaczami olimpijskimi.)

Reszta na: (hodowlaidei.blogspot.com/2009/08/stec-bzdur-czyli-pec-na-chopski-rozum.html)
-
2009/08/24 23:27:59
@fidelrulez
Eee tam, przyjrzałem się swojej frazie jeszcze raz - wciąż mi się podoba! - i nigdzie tam o łasce nie stoi. Nieporównywalnie słabiej panie biegają, rzucają i skaczą niż panowie? Słabiej. To pokroiliśmy sport, żeby wszyscy sobie postartowali. Znaczy my, ludzie, podzieliliśmy, bo gdybyśmy nie podzielili, to by była nuda z samymi facetami.
Tyle faktów spisałem. Reszta to Twoja nadinterpetacja. Wymagająca znacznie więcej starań niż moja ewentualna sugestia, że Ty - po nicku patrząc - popierasz pewien reżim zza Wielkiej Wody:-)
-
2009/08/24 23:51:26
@rafal.stec

Ano rzeczywiście panie biegają, rzucają i skaczą słabiej niż panowie, co do tego nie ma wątpliwości. Nie wiem tylko, czy można mówić, że wprowadzenie dla nich osobnych konkurencji to dżentelmeński ukłon ze strony mężczyzn, i tego właśnie się czepiłem :) Niemniej jednak, jeśli to nadinterpretacja z mojej strony, to zwracam honor. Na swoją obronę dodam tylko tyle, że - sądząc po reakcjach (i to dość emocjonalnych!) innych blogowiczów - najwyraźniej nie byłem jedynym, który to zdanie tak właśnie zinterpretował :)

Tyle faktów spisałem. Reszta to Twoja nadinterpetacja. Wymagająca znacznie więcej starań niż moja ewentualna sugestia, że Ty - po nicku patrząc - popierasz pewien reżim zza Wielkiej Wody:-)

W takim razie w nadinterpretacjach jest między nami remis 1:1 :] Z Kubą łączy mnie jedynie imię :P
-
2009/08/25 01:07:45
"Eee tam, przyjrzałem się swojej frazie jeszcze raz - wciąż mi się podoba! - i nigdzie tam o łasce nie stoi. Nieporównywalnie słabiej panie biegają, rzucają i skaczą niż panowie? Słabiej. To pokroiliśmy sport, żeby wszyscy sobie postartowali. Znaczy my, ludzie, podzieliliśmy, bo gdybyśmy nie podzielili, to by była nuda z samymi facetami"

oczywisty absurd a nie ustalenie faktow ABSURD DO KWADRATU

bo gdy Panie doszly do wniosku, ze tez chca uprawiac sport, to bylo oczywiste dla nich, ze beda konkurowac tylko ze soba obojetnie jak na ta sprawe by sie zaopatrywali mezczyzni, a gdyby jakikolwiek mzeczyzna doszedl do wniosku ze chec konkurowac z kobietami, bo sa slabsza plcia, to oczywiscie mozna by mu tylko pogratulowac i zyczyc powodzenia!.

pisanie szownistycznych glupot to jedno, kazdy moze napisac glupote, ale upieranie sie przy nich to drugie,

ta fraza jest SKANDALICZNA, pozbawiona sensu i logiki, antydzentelmenska itp itd glupia do kwadratu, wbrew temu co pan sugeruje nie wszyscy mezczyzni zdecydowaliby sie na to by zostac damskimi bokserami, nawet gdyby panie im na to pozwolily

jedyna alternatywa sportu podzielonego na meski i damski czyli zgodnie z natura podzialu na plcie bylby zakaz uprawiania sportu dla jednej z plci
-
2009/08/25 12:13:44
Felieton mi się podobał, choć nie w 100% się zgadzałem (ale nie od tego są felietony, żeby się z nimi wszyscy zgadzali). Dorzucę jednak cegiełkę do historii "biednej biegaczki".

Cytuję za sport.pl:

Teraz "Daily Telegraph" powołał się na badania, które wykonano tuż przed mistrzostwami w Berlinie. Ich wyniki wykazały u nastolatki poziom testosteronu trzykrotnie przekraczający normy przewidziane dla kobiet.

Głównym trenerem południowoafrykańskiej kadry lekkoatletycznej jest Ekkart Arbeit, były trener NRD i jedna z kluczowych postaci wschodnioniemieckiej "szkoły dopingowej".
-
2009/08/25 12:40:39
Na szczęście dla naszych żon, matek, sióstr i kochanek wprowadziliśmy parytety, po dżentelmeńsku zapraszamy je na niemal wszystkie igrzyska i bez wypominania czegokolwiek rozdajemy te same medale za osiągnięcia, które po prawdzie na medale nie zasługują.

"po dżentelmeńsku zapraszamy je na niemal wszystkie igrzyska" - dzentelmeni ( pomijajac ze slowo zostalo uzyte bez jego zrozumienia ) to chyba sa mezczyzni, a nie ludzkosc, tak czy nie? zapraszamy sugeruje ze moglibysmy nie zapraszac? mozna to nazwac laska, a mozna inaczej, ale laską tez! tak czy nie?

"bez wypominania czegokolwiek rozdajemy te same medale za osiągnięcia, które po prawdzie na medale nie zasługują". - "po prawdzie nie zasluguja" ( pomijajac to, ze jak najbardziej zasluguja bo zdobywaja je w obrebie wlasnej plci, a dlaczego mieliby rywalizowac z plcia przeciwna, posiadajaca inne cechy i wlasciwosci, maja do tego trudniej bo niektorzy mezczyzni podszywaja sie pod kobiety), co to jest jak nie wypominanie?, " po prawdzie nie zasluguja" - mamy tu tez ogolne podwazanie sensu sportu kobiecego, ze jest to sport co najmniej drugiej kateorii ( a przeciez to ze kobiety sa slabsze fizycznie, nie oznacza ze sa gorsze, sa po prostu inne)

A zdanie wczesniejsze? "Wszystkiemu winne parytety. Bez odwiecznego w sporcie ducha postępowości, którego złośliwie nie zauważają nie tylko feministki, nie wybuchłaby afera z płcią Caster Semenyi." - czy to nie jest wypominanie? "parytety"?, jakie parytety, nie ma zadnych parytetów, jest tylko naturalny podzial na plcie, nie jest on tez wynikiem "postepowsci" tyko zostal ustalony przez STWORCE naszego swiata, chyba ze ja o czymś nie wiem?. A slwo "winny", slowo "zlosliwe", co to jest jak nie szowinistyczne brednie?

Czemu pan drugi raz usuwa ten komentarz, skoro czesniejszy jest z nim powiazany i nie da sie bez niego zrozumiec? i z jakiego powodu? Jak widac po wpisach meskich szownistow nie brakuje sa chyba nawet w zdecydowanej wiekszosci:)

Pozdrawiam
-
2009/08/25 17:15:38
A ja właśnie oglądam mecz ME w piłce nożnej pań, Angielki grają z Włoszkami, i przyszło mi do głowy, że skoro te kobitki tak generalnie mniejsze, słabsze, wolniejsze to może powinny dla nich boiska i bramki być mniejsze, siatka i kosz wisieć niżej, a przykładowy bieg na 800 m być przeprowadzony na krótszym dystansie...
-
2009/08/25 17:55:45
Przecież siatka wisi niżej. Kosz i bramkę ciężej dostosować, a nie będzie się przecież, z praktycznych powodów, tworzyło boisk "woman only"
-
2009/08/25 21:07:11
@velvet_demon i reszta -
Zdanie Rafala to ironia. Stwierdzam to autorytatywnie - zrobilem trepenacje czaszki pana redaktora i zauwazylem, ze prawy plat calkowicie wypelnia mu ironia, a lewy sarkazm i sadyzm skierowany na fanow polskiej ekstraklasy.

@molten_man
Cudowne ... Pisze o wpisie tu na blogu. Po prostu przepiekne. Wspaniale, ze Rafal popelnikl takie zdanie - dzieki temu moglem przeczytac tego rodzaju odpowiedz. Jest fenomelana. Rzeczowa, kontruktywna, nieobrazliwa krytyka od osoby, ktora nie zrozumiala dowcipu.

@w1ktor
Z paraolimpiada nieco chybione. W Chinach wystepowala Polka zarowno na olimpiadzie, jak i na paraolimpiadzie. Ta sama, zeby nie bylo watpliwosci. I nie byla tam przypadkiem - zakwalifikowala sie. Na obie oczywiscie.

@szeryf
Chyba bledny skrot myslowy ten o silniejszych genach mezczyzn. Kobiety, jesli juz mozna to jakkolwiek oceniac, mają SILNIEJSZE geny niz mezczyzni, gdyz zyją przecietnie dluzej. Sila fizyczna to nie wszystko - jest jeszcze masa odpornosci (np. na bol przy porodzie), psychika itp iitd.

@rafal.stec
Rafale - mam nadzieje, ze w przyszlosci przy tak fajnych tekstach nie wlaczy Ci sie autocenzura. Nie mozna na kazdym kroku martwic sie, ze sie kogos urazi i dalej sensownie pisac.
-
2009/08/25 22:24:43
"ktora nie zrozumiala dowcipu"

jeszcze tylko zdradz recenzecie na czym ma ten dowcip ma polegac?


skoro twierdzisz ze cos przejrzales czego inni nie, to moze zamiast opiniowac innych zdradz ten sekret, gdzie w tym zdaniu ironia, gdzie sarkazm, gdzie dowcip?

a nie chodzi tylko o to aby jakos usprawdiedlic obrzydliwie szowinistyczna bzdure z ktorej autor nie umie sie wycofac?

a czym sie zajmuje gazeta wyborcza jak nie autocenzura?

czy to samo dotyczy rzekomych dowcipow np. Ojca Rydzyka

czy bardzo przeze mnie cenionego Michalkiewicza?

czy nie robi nagonek z duzo blachszych powodow niz z ten z ktorym tutaj mielismy do czynienia?

a moze chodzi o to, ze ze mescy szowinisci dominuja i moga kazda bzdure, kazde swinstwo powiedziec i wszystko ujdzie im bezkarnie?

jak mozna pisac ze kobiety nie zasluguja na medale, bo nie sa mezczyznami? gdzie tu ironia??
-
2009/08/26 14:34:41
bez obaw Rafał z trzykrotnie wyższy poziomem testosteronu niż jest to przewidziane dla kobiet ta pani(?) nie ma szans na urodzenie dziecka.